مسئول كانون جوانان رضوی استان يزد گفت: جشن بزرگ زير سايه خورشيد برای پنجمين سال متوالی در دهه کرامت برگزار می شود.

اعظم السادات ميرجليلي : خبرنگار يزد فردا: حجت الاسلام والمسلمين مهدی مهدوی نژاد  28 شهريورماه در جمع اصحاب رسانه  استان يزد افزود: در جامعه اسلامی باید براساس ارزش های اسلامی اقدام کنیم تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: نگاه اسلام به انسان نگاهی معنوی است که باعث آرامش انسان و از بين رفتن مشكلات جامعه می شود و برگزاری جشن ها و برنامه های مذهبی و معنوی از جمله جشنواره زير سايه خورشيد برهمین اساس صورت می گیرد.

مسوول هيات انصار ولايت استان يزد گفت: جشنواره زیر سایه خورشید سبب گسترش فرهنگ رضوی در جامعه می شود و مردم با فرهنگ رضوی انس بیشتری می گیرند که همین باعث رشد وتعالی دینی جامعه می شود.

حجت الاسلام مهدوی نژاد گفت: جشنواره زیر سایه خورشید در استان طی سال های برگزاری آن بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی در پایان از حضور شخصیت ها و چهره های مطرح کشوری در این جشنواره خبر داد وگفت: با حضور خادمان امام رضا ع طی سه روز در استان برنامه های مختلفی اجرا می شود.

سید محمد نجم الهدی، دبیر جشنواره زیر سایه خورشید یزد نیز گفت: جشنواره زیرسایه خورشید روز سه شنبه 4 مهرماه با حضور 15 هزار نفر در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواه با سخنرانی حجت‌الاسلام  و المسلمین پناهیان و اجرای فرزاد جمشیدی برگزار خواهد شد، گفت: در همین راستا 11 کمیته تشکیل شده است و بیش از 350 نفر در برگزاری این جشنواره فعالیت می‌کنند.

نجم الهدی گفت:  مراسم  اهتزاز پرچم رضوی توسط شش خادم امام رضا ع ،  خاطره گویی خادمان، قرعه کشی شرکت کنندگان و توزیع بسته های فرهنگی از جمله برنامه های  این جشن است.

وی ادامه داد: در این جشن به اسامی علی، رضا، علیرضا، معصومه و نجمه نیز جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدام امام رضا ع دوم مهرماه به مدت سه روز در استان یزد حضور خواهند داشت، گفت: حضوردر  جشن مهد كودك ها، جشن ويژه ناشنوايان يا نابينايان و حضور در 21 مدرسه استان در تمامی مقاطع شامل 11 مدرسه دخترانه و 10 مدرسه پسرانه از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه کرامت است .

وی ادامه داد: حضور خادمان حرم مطهر رضوی در امامزادگان و 8 مسجد شاخص استان، حضور در آسایشگاه جانبازان، 4 بیمارستان، خانه مددجویان بهزیستی، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام  است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا