شورای سوم و اهل وفا!


یکی از مهمترین تضمین و ضمانت موفقیت برای هر مدیر پس از استعانت از درگاه احدیت ، برقراری ارتباط مناسب با پرسنل و استفاده از منابع انسانی برای دستیابی به اهداف سازمانی مجموعه تحت مدیریتش می باشد. حال اگر این مجموعه داری پهنه وسیع وظائف و بافت پرسنلی متنوع همچون شهرداری یزد باشد و مخاطب خدماتش شهر و شهروندانی دل کنده از گذشته و شیفته تجدد خواهی باشند ، مبحث مدیریت منابع انسانی دارای اهمیت دوچندان خواهد شد. اگر از منظر مدیریت منابع انسانی به عملکرد آقای مهندس شایق بنگریم ، وی را در کنار افرادی همچون مرحوم اصلانی و آقایان فرشی و شرافت ازجمله مدیرانی باید دانست که با توفیق در این زمینه توانسته کارنامه قابل قبولی را از خود بجای گذارده و با اتمام دوره کاری خود همچنان در مجموعه شهرداری ذی نفوذ باقی خواهد ماند.
اما شورا های اول تا سوم شهر یزد از این منظر دارای وزن غیر قابل مقایسه ای هستند. در حالی که در شورای اول علاوه بر حضور افرادی آشنا با مدیریت شهری ، شاهد حضور هر چهار چهره شاخص شهرداری بودیم ، در حال حاضر با اتمام دوره کاری آقای شایق خلاء ارتباطی بسیار سنگین شده است. یاد آوری این نکته خالی از لطف نیست که پس از کاهش و افت جدی عملکرد شورا وشهرداری در نیمه نخست کاری دور دوم شورا و افتضاح مالی یکی از اعضاء ، تلاش مرحوم اصلانی و شایق بود که با توسعه فعالیت عمرانی ، آبروئی را برای شورای دوم پدید آورد.
در حال حاضر علیرغم تأکید مقامات عالیرتبه کشور شاهدیم که شورای سوم تحت تأثیر نیرو های سیاسی و اقتصادی بیرونی در پی آن است تا به آرایش نیروهای خود در شهرداری بپردازد و حتی زمینه سازی برای انتصاب فردی با حمایت یکی از نمایندگان استان ، بیانگر فاصله بیشتر شورا از نگاه تخصصی به مسائل شهر می باشد. از سوی دیگر انعکاس سخن یکی از اعضاء جدید هیأت رئیسه -که در زمان انتخابات شعار احیای دارالعباده و حفظ کرامت و حقوق شهروندی را داشت - مبنی بر لزوم انتخاب شهرداری که بتواند از وظیفه قلع و قمع مجموعه شهرداری بر آید ،موجب شکل گرفتن هسته های اولیه مقاومت در مجموعه شهرداری شده است و انتظار میرود در صورت اثبات این دیدگاه و در نبود پیر شهرداری با اصرار پرسنل شهرداری وظیفه دفاع از قاطبه پرسنل شهرداری به یکی شهردارن سابق یزد که مقبولیت بیشتری در بین آنها دارد واگذار شود.
باید به اعضاء شورای سوم این نکته را متذکر شد که مجموعه پرسنل خدوم شهرداری در گذران تجربه های متواتر و متوالی نامهربانی و ناسپاسی ، به اندازه لازم آبدیده شده است ، اما بواسطه بی تدبیری در دوره اول کاری شورای دوم در حال حاضر مجموعه شهرداری فاقد ریش سفیدانی است تا جریا ن و فرآیند حق طلبی صنفی را هدایت نموده و در صورت بروز بحران آنرا کنترل نمایند . از سوی دیگر شورای سوم نیز فاقد فردی مطمئن و مناسب برای برقراری ارتباط و مفاهمه با مجموعه شهرداری است و همچنین سوء استفاده یکی از اعضاء دوره دوم امکان ایجاد کانال ارتباطی جدید را محدود کرده است، بنابر این لازم است قبل از اجرای تصمیمی که بواسظه ارتباطات بیرونی خود را ملزم به اتخاذ آن می دانند، کارنامه و سرنوشت آنهائی را که به قصد قلع و قمع و سرکوب به شهرداری آمده اند را مورد مطالعه و بازخوانی قرار دهندو با تأ مل بیشتری و بر مبنای منافع شهر ، شورا و شهرداری تصمیم بگیرند .
پرسنل شهرداری شهرداران و شوراهای زیادی را دیده و خواهند دید و با احترام به رای مردم و نمایندگان آنها در پی کار ودو لقمه نان حلال می باشندو آنچه از زحمت و تلاش همه باقی می ماند خدمت صادقانه و احترام متقابل است و تنها زمزمه می کنند:

هر آنکه جانب اهل وفا نگهدارد                                                  خداش در همه حال از بلا نگهدارد

يك فردائي

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا