یزدفردا:رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت:برگزاری دوره های متعدد جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد باعث شده که این جشنواره به یکی از جشنواره های معتبر خوشنویسی در کشور معرفی شود.

محمد سلحشورافزود:رشد و شکوفایی این جشنواره باعث شده که همه ساله هنرمندان خوشنویس بیشتری در آن شرکت داشته باشند.

عضو هیات داوران جشنواره خوشنویسی رضوی ادامه  داد:هنر خوشنویسی ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و هنر این کشور دارد که باید از سوی مسئولین  مورد اهتمام و توجه بیشتری قرارگیرد.

سالحشوراظهار داشت:با توجه به اینکه هنرخوشنویسی در جهان  ازارزش والایی برخوردار است،باید برای رشد و ارتقاء آن تلاش دوچندانی از سوی دست اندرکاران و هنرمندان صورت بگیرد.

وی با اشاره به تربیت هنرمندان خوشنویس از سوی انجمن خوشنویسان ایران،گفت: بايد از ایده‌های تازه جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان استفاده شود.

این استاد پیشکسوت خوشنویسی افزود:رشد جوانن هنرمند خوشنویس در کشور افزایش پیدا کرده است که این امر نشان می دهد جوانان ایرانی علاقه وافری به این هنر قدسی دارند.

رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران در بخش دیگر به انتشارات انجمن خوشنویسان ایران اشاره کرد و گفت:طی سالهای اخیر انجمن خوشنویسان با انتشارات قوی در حوزه خوشنویسی تاثیر موثری در تربیت هنرمندان جوان خوشنویسی داشته است.

سلحشور گقت:انتشار منابع قوی در حوزه هنرخوشنویسی می تواند درآگاهی و رشد هنرمندان جوان تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی اظهار داشت:منابع قوی می تواند شرایط رشد اجتماعی هنر را به سمت تعالی ارتقاء دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا