رییس هیات داوران جشنواره خوشنویسی رضوی: آثار با کیفیت و شاخصی نسبت به سالهای قبل ارسال شده است

رییس هیات داوران جشنواره خوشنویسی رضوی گفت:امسال در دهمین دوره برگزاری این جشنواره آثار با کیفیت و شاخصی نسبت به سالهای قبل ارسال شده است.

غلامحسین امیرخانی افزود:تعدادشرکت کنند گان نیز نسبت به سالهای گذشته افزایش پیدا نموده است.

وی گفت: در این جشنواره 445شرکت کننده ،656 اثر را به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال نمودند.

وی افزود:374 اثر نیز در نهایت به بخش نمایشگاه راه پیدا نمود.

این استاد برجسته خوشنویسی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هایی مانند خوشنویسی رضوی ،اظهارداشت:برگزاری چنین جشنواره های باعث رقابت جدی بین هنرمندان می شود که به طور حتم در ارتقاء هنر خوشنویسی موثر است.

امیرخانی ادامه داد:این جشنواره ها به طور بهترین فرصت برای شرکت و رقابت در میان هنرمندان خوشنویس است.

وی همچنین از دیگر مزیت های برگزاری جشنواره های خوشنویسی را جنبه های آموزشی و تربیتی اعلام نمود.

وی افزود:عدم تحقیق و پژوهش در زمینه هنر خوشنویسی ضعفی است که تاکنون در این گنجینه گرانبها داشته‌ایم.

امیرخانی در ادامه به عملک دانجمن خوشنویسان ایران اشاره کرد و گفت:انجمن تشکیلاتی 63 ساله است که استعدادهای جوان را به کار گرفت و بستری شد برای رشد و شکوفایی هنر خوشنویسی به طوری که اکنون بیش از صد هنرمند طراز اول خوشنویسی در خطوط رایج داریم که این سرمایه بی‌نظیری برای ایران ماست.

وی افزود: انجمن سیاست فرصت برابر را پیش روی همه علاقه مندان به هنر خوشنویسی قرار داده است و در تمام ایران شعبه‌های این انجمن دایر است و همه هنرمندان شهرستانی می‌توانند از این فرصت برابر استفاده کنند همان طور که اکنون بیشترین استادان طراز اول خوشنویس ما شهرستانی هستند.

وی انتشارات انجمن خوشنویسان را نیز در ارتقاء اطلاعات علاقه مندان به این هنر مثمر ثمر دانست و گفت: انجمن در سایه انتشارات ممتاز خود توانسته است از میرعلی هروی در دوره تیموری تا میرعماد و هنرمندان بعد از او در دوره قاجار و همچنین دوره معاصر را در قالب کتاب، جزوه و ... در اختیار علاقه‌مندان به خود قرار دهد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا