یزدفردا: سرپرست کانون مساجد استان یزد برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی را گامی بلند در نشر و تعمیق فرهنگ منور رضوی و ارزش های اسلام ناب محمدی دانست.
محسن رستگاری، سرپرست کانون مساجد استان یزد گفت: برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی نقش مهمی در نشر افکار و تفکر دینی امام رضا(ع) و خوشنویسی به عنوان یک هنر قدسی دارد.
وی با اشاره به رویکرد دینی جشنواره خوشنویسی رضوی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد اماده همکاری و مشارکت فعال در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره هستند و نقش فعالی را در برگزاری و همکاری با دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ایفا خواهند کرد .
رستگاری ادامه داد: در عصری که دشمنان با ارائه مطالب واهی درصدد تخریب چهره های نورانی اسلام ناب محمدی (ص) هستند، همه موظفیم با ارائه آثار فاخر هنری و در شان آنان در ترویج و اشاعه فرهنگ دینی خود بکوشیم و برای جبران مظلومیت آنان کارهای ویژه‌ای انجام و اقدامات شایسته‌ای صورت دهیم.
وی خوشنوسی را یکی از هنرهای ماندگار در سرزمین ایران دانست و اظهار داشت: فرهنگ رضوی تنها متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و باید جشنواره در سطح بین المللی جوشش خاص به وجود آورد.
رستگاری هدف از برگزاری این جشنواره را تعمیق باورهای دینی و پاسداری از فرهنگ رضوی عنوان کرد و افزود : همه باید در نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در نسل کنونی تلاش کنند .
وی اذعان داشت : در جشنواره خوشنویسی رضوی هنرمند عشق،ارادت و احساسات خود را در قالب هنری به امام رضا (ع) بیان می نماید .
گفتنی است، آیین افتتاح نمایشگاه وتجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 28 شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانه وزیری یزد وابسته به آستان قدس رضوی برپا خواهد شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا