قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در حال حاضر بالغ بر 47 هزار نفر در این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

یزدفردا: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در حال حاضر بالغ بر 47 هزار نفر در این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، "رضا زارع‌زاده مهریزی" در نشست مشترک معاون سیاسی استاندار یزد و خبرنگاران با مدیران حوزه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در استان یزد 23 هزار و 452 خانوار شامل 47 هزار و 707 نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: 8هزار و 332 خانوار شامل 26 هزار نفر نیز به صورت موردی از این نهاد خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

زارع‌زاده مهریزی با بیان اینکه توانمندسازی و افزایش آمار خروجی کمیته امداد، اساس کار این نهاد است، عنوان کرد: بین سال‌های 91 و 90، آمار خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان یزد 8.6 درصد کاهش یافته که این میزان از لحاظ نفرات، 15.4 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: در طرح شهید رجایی که شامل خانوارهای روستایی است، شاهد کاهش 4.4 درصدی خانوارهای زیر پوشش هستیم.

زارع‌زاده مهریزی تاکید کرد: دیدگاه فعلی کمیته امداد این است که توانمندی‌های خانواده‌ها را نگاه کنیم و بر اساس این توانمندی‌ها برنامه‌ریزی نماییم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعیت دانشجویی زیر پوشش کمیته امداد عنوان کرد: در پایان سال گذشته، یکهزار و 433 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد استان بودند که فراهم آوردن امکانات و تسهیلات برای ادامه تحصیل، پرداخت شهریه‌های دانشجویی، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، تلاش برای برقراری کلاس‌های تقویتی و ... از جمله خدماتی است که به دانشجویان زیر پوشش ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای حاصل از صندوق‌های صدقات در استان یزد اظهار داشت: صندوق‌های صدقات در استان یزد سال گذشته 39 میلیارد ریال درآمد داشتند که این میزان درآمد از 208 هزار صندوق نصب شده در سطح استان به دست آمد.

زارع زاده مهریزی همچنین از جمع آوری 2 میلیارد ریال فطریه و 930 میلیون تومان کفاره در عید فطر امسال در یزد خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته از رشد 43 درصدی برخوردار است.

وی میزان کمک‌های جمع آوری شده برای زلزله زدگان را نیز 376 میلیون و 438 هزار ریال اعلام کرد و افزود: برای مردم فلسطین نیز در روز قدس امسال 76 میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری شد.

زارع‌زاده مهریزی همچنین با اشاره به طرح اکرام ایتام عنوان کرد: امسال شاهد رشد 263 درصدی در کمک‌های حامیان ایتام بودیم و هزار و 431 حامی به جمع حامیان استان یزد اضافه شد.

قائم مقام کمیته امداد استان یزد بیان داشت: این حامیان حمایت یکهزار و 183 یتیم را عهده‌دار شده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا