ارزانترين بنزين‌هاي جهان كدامند؟

كريستين ساينز مانيتور در تازه‌ترين گزارش خود به معرفي كشورهايي پرداخت كه قيمت بنزين در آنها از ساير كشورها ارزان‌تر است.
ایسنا - كريستين ساينز مانيتور در تازه‌ترين گزارش خود به معرفي كشورهايي پرداخت كه قيمت بنزين در آنها از ساير كشورها ارزان‌تر است.
به نوشته اين سايت خبري در حالي كه آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها هزينه‌هاي سنگيني را بابت بنزين خودروهايشان پرداخت مي‌كنند، مردم در برخي از كشورهاي ديگر به راحتي و با آرامش باك خودروهاي خود را به لطف يارانه‌هاي دولتي پر از بنزين مي‌كنند. با اين وجود اثبات شده كه بيشتر يارانه‌هايي كه دولت به خريد سوخت مي‌دهد به نفع ثروتمندان بوده و به جيب آنها مي‌رود.
صندوق بين‌المللي پول تخمين مي‌زند كه ۶۵ درصد از يارانه سوخت در آفريقا در سال ۲۰۱۰ به نفع ۴۰ درصد از خانوارهاي ثروتمند در اين قاره بوده است. همچنين در همان سال براساس اعلام آژانس بين‌المللي انرژي تنها هشت درصد از ۴۱۰ ميليارد دلار يارانه دولتي سوخت در سراسر جهان به جيب ۲۰ درصد از جمعيت فقير جهان رفته است.
در همين حال شركت بيمه بريتانيايي "استاولي هد" در تازه‌ترين گزارش خود به معرفي ارزان‌ترين بنزينهاي جهان پرداخت. ۱۰ كشوري كه قيمت هر ليتر بنزين در آنها از ساير كشورها كمتر است، به شرح زير است:
گفتنی است با وجود اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در حال حاضر (در تاریخ 25/ 6/1391)هر لیتر بنزین یارانه ای در کشورمان $16. و هر لیتر بنزین آزاد $29. بفروش می رسد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا