به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در جلسه اي با حضور جوكار نماينده مردم يزد وصدوق در مجلس شوراي اسلامي ، سيفي فرماندار ، مديران دستگاههاي مختلف اجرايي و شوراهاي اسلامي و دهياران بخش مركزي مسائل و مشكلات روستاهاي بخش مركزي يزد بررسي شد.

محمد صالح جوكار در اين جلسه با بيان اينكه مسائل روستاهاي بخش مركزي بايد با جديت مورد پيگيري قرار گيرد خاطر نشان كرد: با توجه به جمعيت بالاي روستاهاي بخش مركزي بايد خدمات شهري و روستايي مناسبتري به اين مناطق ارائه شود.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود بناهاي متعدد تاريخي كه در بخش مركزي وجود دارد افزود: سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي بايد با تخصيص اعتبارات و برنامه ريزي به موقع زمينه احياي اين بناها و ميراث بزرگ فرهنگي را فراهم سازد.
جوكار گفت: در اين چند سال اخير اقدامات خوبي براي بهبود وضعيت روستاهاي بخش مركزي صورت گرفته است ولي توجه به اين مناطق بايد در اولويت كاري مديران شهرستان و استان قرار گيرد.
وي اقدامات فرهنگي در روستاها را ضروري دانست و تصريح كرد: فعالیت های فرهنگی مورد نیاز روستاها باید شناسایی شود و براساس قوانين و  با توجه به توانایی های به دستگاه های اجرايي مرتبط واگذار شود.
در اين جلسه سيفي فرماندار يزد گفت: وجود يازده روستا داراي دهياري در بخش مركزي يزد با جمعيتي حدود 50 هزار نفرنشان از وجود ظرفيت و پتانسيل اين منطقه در شهرستان يزد است.
فرماندار با اعلام اينكه توجه مسئولين استاني به اين بخش ستودني است اظهار داشت شخص آقاي استاندار چندين مرتبه تا كنون از روستاهاي اين بخش بازديد نموده و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات مردم قرار گرفته و دستور مرتفع نمودن مشكلات  را صادر كرده اند.
وي خاطر نشان كرد: در هفته دولت چندين پروژه ي مهم  از جمله دو بوستان بزرگ در بخش مركزي كلنگ زني شده است كه اميدواريم در آينده اي نزديك با افتتاح و بهره برداري از آن براي مردم قابل استفاده باشد.
سيفي افزود: در اين چند سال اخير با همكاري بنياد مسكن انقلاب اسلامي و شوراهاي روستا و  دهياريها شاهد زير سازي معابر ، آسفالت ، جدول گذاري بوده ايم.
فرماندار بحث آلودگي بخش مركزي را يادآور شد و تصريح كرد: روستاهاي بخش مركزي و خود شهرستان يزد به سبب وجود كوره هاي آجر پزي دستي در معرض آسيب قرار گرفته است كه حركت جدي در اين خصوص با تشكيل جلسات و شناسايي متخلفان صورت گرفته است.
وي افزود: با پيگيري انجام شده مجوز تأسيس يك كلانتري در بخش مركزي صادر شده است كه در آينده اي نزديك شاهد افتتاح آن هستيم و اميدواريم بخشي از مشكلات امنيتي روستاها مرتفع گردد.
در اين جلسه شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي و دهياران مسائل ومشكلات روستاهاي بخش مركزي را ارائه نمودند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا