یزدفردا:دوره مقدماتی تجسس و نجات در کوهستان توسط معاونت امورجوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با همکاری هیأت کوهنوردی استان یزد برگزار شد.
سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان نمود: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در دوگروه خواهران و برادران تحت آموزش اساتید مجرب فدراسیون کوهنوردی در محل جمعیت هلال احمر استان و خانه سازمانی آزادشهر قرار گرفتند. اعضای شرکت کننده از ۱۱شعبه و ۳مرکز استان در کلاس های آموزشی پس از آموزش مفاهیم تئوری جهت انجام کارآموزی کوهپیمایی به مناطق دره گاهان،شیرکوه و برفخانه طزرجان عظیمت نموده و کلاس های عملی خودرا در ارتفاعات پراکنده شیرکوه در استان یزد سپری نمودند.
همچنین محمد حسین زارع بیدکی کارشناس امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد و مسوول برگزاری این دوره آموزشی توضیح داد که در انتخاب متقاضیان شرکت در دوره آموزشی با نهایت دقت از کانون های جوانان ، روستایی ، دانشجویی و اعضای جدید و با انجام تست های آمادگی جسمانی قبل از شروع دوره، آماده ترین نفرات برای این دوره آموزشی انتخاب شدند.
همچنین این پنج دوره آموزشی به صورتی برنامه ریزی گردیده است که با نهایت صرفه جویی انجام گیرد تا بتوان مطابق دستورالعمل های ارسالی از سازمان جوانان هر پنچ دوره با مشارکت سی عضو برادر و سی عضو خواهر به نحو احسن و با بالاترین کیفیت برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا