سونی در نمایشگاه IFA از سه تلفن جدید از خانواده اکسپریا پرده برداری کرد. Xperia J که یک هسته‌ای است را به کنار می‌گذاریم، مدل‌های Xperia TX و Xperia T به همراه Xperia V هر سه دارای پردازشگرهای ۲ هسته‌ای هستند که از معماری جدید Krait با فرکانس کاری 1.5GHz برخوردارند. چیزی که در نگاه اول آنقدرها هم قدرتمند و متفاوت به نظر نمی‌رسد.

اما انگار این پردازشگر با وجود دو هسته‌ای بودن مزیت‌های زیادی نسبت به پردازشگرهای چهار هسته‌ای دارد. کافی است بنچمارک‌های به دست آمده را ببینید تا متوجه شوید سخت افزار این سه تلفن‌ موفق شده‌ حتی از گلکسی اس 3 هم بهتر عمل کند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

pi-s_narenji.jpg

در بنچمارک Pi می بینیم که سه تلفن سونی بهتر عمل کرده‌اند. (اینجا عدد کمتر به معنی بهتر بودن است) البته این نکته را هم توجه کنید که این بنچمارک از تمام هسته‌های پردازشگر استفاده نمی‌کند ولی از نظر سرعت تک هسته‌ای، تلفن‌های سونی بهتر عمل می‌کنند. اما هنوز بقیه تست‌ها باقی مانده.

 

nena-s_narenji.jpg

تست NenaMark 2 نشان می‌دهد که این سه تلفن که از Adreno 225 استفاده می‌کنند، در بخش پردازش گرافیکی هم عملکرد بهتری دارند.

 

quadrant-s_narenji.jpg

در نهایت تست Quadrant کارایی کلی را نشان می‌دهد و جالب اینجا است که اینجا هم سه اکسپریای T و TX به همراه V نسبت به رقیبان قدرتمند چهار هسته‌ای خود بهتر عمل می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا