دومين نشست خبري معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و مديران حوزه هاي مرتبط با حضور مدير عامل شركت گاز استان و همچنين سرپرست شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد روز شنبه در محل سالن اجتماعات اداره كل مديريت بحران برگزار شد.

"حيدر نوروزي" برگزاري نشستهاي خبري به شيوه جديد را سازنده و اثر گذار ارزيابي و از پيگيري مديركل روابط عمومي استانداري در اين راستا تشكر و قدرداني كرد.
معاون عمراني استاندار يزد همچنين پيگيري اصحاب رسانه استان يزد در خصوص اجراي پروژه ها و انعكاس نيازهاي عمراني استان يزد به بخشهاي مربوطه را ارج نهاد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، نحوه اجراي پروژه هاي عمراني را يادآور شد و گفت: هر پروژه قبل از اجرا  بايد مراحل مطالعات مقدماتي و مطالعات فاز يك و دو را  پشت سر نهاده و مجوز كميسيون ماده 32 قديم يا 215 جديد را اخذ نمايد.
معاون عمراني استاندار از در دست اجرا بودن 3381 پروژه با ماهيت استاني و 158 پروژه ملي در استان يزد خبر داد و در خصوص پروژه هاي عمراني سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به اين استان اظهار داشت: اين پروژه ها در مجموع بالغ بر 97 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. نوروزي با تشريح موقعيت جغرافيايي يزد و قرار گرفتن اين استان در چهار راه مواصلاتي كشور، محورهاي شرياني زميني، گسترش شبكه ريلي و توسعه حمل و نقل هوائي را اولويت اصلي استان در حوزه راه  دانست.
معاون عمراني استاندار همچنين پروژه هاي مرتبط با مديريت بحران به ويژه احداث سالنهاي مديريت بحران و پايگاه هاي امداد جاده اي را مناسب دانست.
وي  با اشاره به وضعيت پروژه هاي مسكن مهر در استان يزد، جايگاه  اين استان را در زمينه مسكن مهر مطلوب ارزيابي كرد.
اين مقام مسئول از اجراي كامل مصوبات  دور اول و دوم سفر استاني  هيأت دولت  در بخش پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي خبر داد.
مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد نيز در اين نشست ضمن  تبريك هفته دولت، ياد وخاطره شهيدان رجائي و باهنر و 275 كارمند شهيد استان يزد را گرامي داشت.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" با اشاره به برگزاري نشست اجلاس كشورهاي جنبش عدم تعهد در كشورمان، اجراي موفق اين نشست را نعمتي بزرگ از جانب خداوند متعال دانست و گفت: همگي بايد شكرگذار اين نعمت بزرگ باشيم.
وي  با اشاره به برگزاري  نشست خبري استاندار و سه نشست خبري معاونين استاندار و مديران حوزه هاي مرتبط، اظهار داشت: اين پنجمين نشست خبري به روش جديد است.
 در ادامه اين نشست ، مديرعامل شركت گاز استان و سرپرست شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد،گزارشي از اقدامات و فعاليتهاي صورت گرفته در حوزه كاري خود ارائه كرده و به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ دادند.
 مديرعامل شركت گاز استان يزد،با تشريح موقعيت استان يزد در كشور و تأمين گاز مصرفي استان يزد از طريق  خطوط سراسري، برخوردار بودن 16 شهر استان از نعمت گاز را ياد آور شد و گفت: پروژه گاز رساني به 3 شهر ديگر نيز در حال اجراست.
"پيله ور " افزود: يكصد و يك روستا به شبكه گاز رساني وصل شده اند و تعداد قابل توجهي از روستاها نيز قبل از آغاز زمستان از  نعمت گاز برخوردار مي شوند و گاز رساني به 120 روستاي ديگر  نيز تا پايان سال 1392  به اتمام مي رسد.
گاز رساني به بافق، خط انتقال هرات به مروست، خط دهشير به نير ، گاز رساني به دهشير،گاز رساني به پروژه هاي مسكن مهر و خط انتقال گاز به ندوشن از خط هشتم سراسري از مهم ترين پروژه هاي در دست اجراست كه مورد اشاره مديرعامل شركت گاز استان يزد قرار گرفت.
 وي در بخش ديگري از سخنان خود، مجموع  انشعاب واگذار شده در استان يزد را 168 هزار انشعاب اعلام كرد و اظهار داشت:42درصد از اين انشعاب ها در دولت نهم و دهم تحقق يافته است.
سرپرست شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد، نيز در سخناني از انتقال روزانه 8 ميليون ليتر فرآورده هاي نفتي  در استان يزد خبر داد و گفت:  در اين راستا 69 باب جايگاه عرضه بنرين و نفت گاز،42جايگاه  CNG،320واحد فروشندگي در شهرها و روستاها، 4 واحد سوختگيري هواپيمايي ،6 شركت موزع گاز مايع و 160 نمايندگي توزيع گاز مايع در استان فعاليت مي كنند.
"محمد فرازمند" توانمندي و ظرفيت ناوگان نفت كش در استان يزد را خوب و مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: با توجه به جايگاه استان يزد در زمينه ترانزيتي، تأمين سوخت حمل و نقل براي ما اهميت زيادي دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، در خصوص توزيع سوخت CNG، تصريح كرد: ساخت هر جايگاه CNG به طور ميانگين نزديك به 2 ميليارد تومان هزينه در بردارد، علاوه بر اين دستگاه ها و عوامل زيادي در ساخت اين جايگاه ها دخيل هستند.
سرپرست شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد خاطرنشان ساخت: استان يزد از نظر سرانه جمعيتي جايگاه بسيار خوبي در زمينه استقرار جايگاه CNG دارد.
فرازمند در ادامه سرانه مصرف بنزين در استان را  411 ليتر در سال اعلام كرد و گفت: اين استان در سال 1389 رتبه دوم كشور از لحاظ سرانه مصرف بنزين را از آن خود كرد.
وي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص قاچاق سوخت در استان يزد،اظهار داشت: استان يزد نيز با اين پديده شوم مواجه است ؛ لكن با تلاش بي وقفه  همه دستگاه هاي امنيتي و نظارتي، كنترل و  اقدامات خوبي در اين راستا  صورت گرفته است.

سرويس عکس يزدفردا


عکاس : مجيد دهقاني زاده



سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا