مدير امور زراعت جهاد كشاورزي استان يزد از اجراي پروژه‌هاي گندم استان در قالب طرح جامع خودكفايي با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 789 ميليون ريال خبر داد.

فرجام فاضلي  از جمله اين پروژه‌ها را ساماندهي بذر، توسعه مزارع الگويي، مديريت مزرعه و كنترل و ارزيابي عنوان كرد.

وي افزود:  پروژه ساماندهي بذر به منظور دستيابي به عملكرد برتر و برخورداري از پتانسيل ارقام جديد گندم و ورود اين ارقام به عرصه توليد انجام مي شود و اجراي اين پروژه در مزارع استان يزد با اعتباري بالغ بر 21 ميليون ريال به منظور نظارت بر استفاده از بذور گواهي شده مطابق با آرين توصيه‌ها و دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي در سال زراعي جاري اجرا خواهد شد.

فاضلي گفت:پروژه توسعه مزارع الگويي نيز به منظور افزايش دانش فني زارعين در قالب احداث مزارع الگويي و اجراي آموزش در مزرعه انجام مي گيرد كه در اثر اجراي اين پروژه امكان بهره گيري و آموزش زارعين از روشهاي علمي و جديد بهزارعي ، مباحث نوين كشاورزي و .. فراهم مي آيد.

وي ادامه داد: اين پروژه در سال زراعي جاري در سطح 5 هكتار آموزش مباحث نوين و 5 نمونه مزرعه الگويي با اعتبار 150 ميليون ريال اجرايي خواهد شد.

مدير امور زراعت جهاد كشاورزي استان يزد با اشاره به اجراي پروژه مديريت مزرعه نيز گفت: در اين پروژه كليه عمليات اجرايي و مديريت آن از ابتداي آماده سازي زمين تا مرحله برداشت توسط شركت‌هاي خدمات فني مشاوره‌اي كشاورزي در قالب سه زير پروژه تحت عناوين ارتقاء عمليات كاشت، ارتقاء عمليات داشت، ارتقاء عمليات برداشت در سطح 12 هزار و 653 هكتار از مزارع گندم استان يزد اجرا خواهد شد.

فاضلي به بيان پروژه كنترل و ارزيابي پرداخت و گفت: اين پروژه نيز شامل كنترل در مراحل كاشت، داشت و برداشت است كه اين بخش نيز با عقد قرارداد با شركت‌هاي خدمات فني مشاوره اي صورت مي گيرد و نظارت عاليه از روند كاري شركت‌هاي مذكور به عهده مديريت زراعت استان و ستاد مستقر در دفتر محصولات اساسي وزارت متبوع است.

مدير زراعت جهاد كشاورزي استان يزد اعلام كرد: به منظور ارتقاء دانش فني و آگاهي كارشناسان، مروجين و بهره برداران در مراحل مختلف كاشت،‌دشت و برداشت تشكيل دوره‌هاي آموزشي و هم انديشي و همچنين بازديد از مناطق كشاورزي موفق ساير استان‌ها ازديگر برنامه هاي اين مديريت است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا