مسئولين آبفاي استان يزد با محمد صالح جوكار نماينده مردم شهرهاي يزد و صدوق ديدار و در مورد مسائل بخش آب و فاضلاب بحث و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد در اين ديدار علي اسلامي مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد وضعيت منابع آبي استان را تشريح و گزارشي از عملكرد اين شركت را ارائه كرد.

اسلامي گفت: در استان به طور معمول در ماههاي گرم سال كه از خرداد شروع و تا شهريور تداوم دارد قريب به 60درصد آب شرب 10 شهر از مجموع پانزده شهر استان از آب انتقالي و متجاوز از 40درصد آن از آب چاه استفاده مي شود اما در سال جاري به دليل كاهش آب انتقالي اين درصد براي آب انتقالي و چاه تقريبا مساوي بوده است.

وي اضافه كرد: نكته بسيار قابل توجه آن است كه در صورت عدم اختلاط آب چاه با آب انتقالي بعضاً كيفيت استاندارد نداشته و قابل شرب نمي باشد و اين نشان دهنده خطراتي است كه آينده ما را تهديد مي كند.

وي بيان كرد: به صراحت عرض كنم قطع حتي 24 ساعته آب انتقالي در فصل گرم مشكلات جدي و اساسي ايجاد خواهد كرد ضمن آنكه بايستي در حد نياز، منابع حتي با كيفيت نازلتر در اختيار داشته باشيم تا به هر دليل با قطع موقت آب انتقالي؛ شهر مواجه با بحران نشودكه خوشبختانه مديريت بحران استانداري نسبت به اين موضوع عنايت ويژه داشته اند.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: انتظار ما از نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي آن است كه واقعيتهاي آب استان را به هر نحو كه مقتضي مي دانند در سطح ملي مطرح و تصميمات اساسي اتخاذ و نسبت به اجراي سريع اين تصميمات اقدام شود.

وي همچنين گزارشي از عملكرد اين شركت در بخش فاضلاب را نيز تشريح كرد و جمعيت تحت پوشش در اين بخش را حدود 70 هزار نفر ذكر كرد.

همچنين در ادامه نماينده مردم شهرهاي يزد و صدوق ضمن تقدير از خدمات شركت آب و فاضلاب استان به اجراي خط دوم آب انتقالي اشاره كرد و اجراي  آن را يك امر مهم دانست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا