یزدفردا :برخلاف شایعاتی که حکایت از تحریم مراسمات استان توسط تابش داشت تابش در مراسمات هفته دولت اردکان فعال حضور داشت .

یزدفردا :برخلاف شایعاتی که حکایت از تحریم مراسمات استان توسط تابش داشت تابش در مراسمات هفته دولت اردکان فعال حضور داشت .

نماینده مردم اردکان با اشاره به هفته دولت گفت: همه دولتمردان و کارگزاران نظام باید قدردان نعمتی که خداوند به آنها عطا فرموده و فرصت خدمتگزاری به مردم را نصیبشان نموده، باشند و با خدمت موثرتر و شایسته تر در جلب رضایت خالق و مخلوق بکوشند.

"محمدرضا تابش" در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 12 پروژه این شهرستان، اخلاص و ایثار شهیدان رجایی و باهنر  را موجب جاودانه شدن نام آنها در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: هفته دولت فرصتی نیکو برای تجلیل از خدمات خدمتگزارانی است که در اقصی نقاط کشور کمر همت به خدمت برای مردم بسته اند و زمانی مناسب برای نهاد دولت است تا با بررسی عملکرد یکساله خویش،ضعف ها و کاستی ها را شناسایی و برطرف نماید و نقاط قوت و توفیقات را تداوم بخشد.

وی اضافه نمود:حمایت های مقام معظم رهبری از دولت بواسطه مسئولیت های سنگینی است که در اداره امور کشور برعهده دولت نهاده شده و مجلس و قوه قضائیه نیز در عین حفظ استقلال خویش باید کمک کار دولت در راستای ایفاء وظایفش باشند.

با تقویت جایگاه قانونی شورا و شهرداری، زمینه برای حضور موثرتر این نهاد در مدیریت شهری فراهم گردد

منتخب مردم اردکان در مراسم کلنگ زنی چند پروژه عمرانی از جمله احداث دو پارک شهری و روستایی،ساماندهی و ایجاد فضای سبز در ورودی شهر اردکان و عقدا و احداث دو خیابان گفت:شورا نهاد برآمده از قانون اساسی است که با رای مستقیم مردم به نمایندگی از افکار عمومی حق دخالت در اداره امور شهر و نظارت بر حسن اجرای وظایف مدیران محلی را دارد که کارشان نباید تنها محدود به شهرداریها باشد بلکه باید با اصلاح قوانین، قدرت و اختیارات لازم جهت تصمیم گیری و سیاست گذاری بر تمام عناصر و سازمانهای موثر در مدیریت شهری را به آنها اعطا نمود.

"تابش" افزود: شهرداریها نیز همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته باید هسته مرکزی مدیریت شهری را تشکیل دهند و به عنوان سازمانی فرابخشی از استقلال نسبی در اداره امور محلی برخوردار بوده و امکان تامین منابع لازم برای اداره شهر را داشته باشند.

وی تصریح کرد: طی چند دهه اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا شهرداریها بعنوان نهادهای مدنی،عمومی و محلی دائما وظایف بیشتری را عهده دار می شوند و مسئولیت اداره خدمات شهری و زیربنایی،برنامه ریزی شهری ،رسیدگی به امور فرهنگی ، ورزشی ، رفاهی و خدمات اجتماعی ، اقتصادی و انتظامی و نگهداری از آثار باستانی به انها محول شده است اما متاسفانه در ایران علیرغم سابقه مدنیت و شهرنشینی طولانی ،وضعیت مدیریت شهری مغشوش و نامتعادل بوده و 80 درصد اموری که شهرداریها متولی انجام آن هستند از اهمیت بالایی برخوردار نیست و این نهاد عمدتا وظایف بر زمین مانده را انجام می دهد.

این عضو باسابقه قوه مقننه تاکید کرد: باید با توجه به جایگاه والای شورا در قانون اساسی و نقش مهم  این نهاد و شهرداری که مردمی و غیردولتی هستند جایگاه قانونی آنها باید تقویت شود تا بتوانند با قدرت و قوت به ایفاء وظایف مهم خویش پرداخته و در خدمت شهروندان عزیز باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا