یزدفردا :در آستانه برگزاری انتخابات در یکی از بزرگترین تشکل های صنفی استان ، قرائن و شواهد حکایت از اخبار نا امید کننده از این نهاد دارد .

یزدفردا :در آستانه برگزاری انتخابات در یکی از بزرگترین تشکل های صنفی استان ، قرائن و شواهد حکایت از اخبار نا امید کننده از این نهاد دارد  .
 نارضايتي ها و شكايت هاي بي نتيجه  مردم به مراجع مختلف  ناشي از هزينه هاي سنگين تهيه نقشه و طولاني بودن مراحل كار در اين سازمان کم بود  نارضايتي  اعضاي اين سازمان  از  سوء مديريت و اقدامات سئوال برانگیزمدیران فعلی هم کم کم سرباز کرده و هر روز خبری تازه از نگرانی های اعضا به بیرون درز می کند !!

از نمونه های مستند می توان به شکایت  تعدادي از كارمندان اين سازمان به اداره كار و سرانجام به ديوان عدالت اداري  اشاره کرد كه منجر به صدور حكم حق  استخدامي انها بر عليه سازمان شد و از قرار معلوم  اين كارمندان فعلا در سخت ترين شرایط مجبور به انجام کار هستند.
همچنین شنیده ها حکایت از آن دارد که  گردانندگان این سازمان با نادیده گرفتن  حق دهها عضو اين سازمان  ،در امضاء نقشه هاي مجتمع هاي مختلف دخل و تصرف كرده ، به گونه اي كه  بعضی از دوستان  در امضاء نقشه های نان آب دار بدون كسر سهميه وبا دريافت حق الزحمه خارج از روال قانوني، به فکر خود هستند تا رعایت حق و حقوق تمام رای دهندگان این سازمان صنفی وانتشار اینگونه اخبار باعث نارضايتي بسياري از اعضا سازمان شده است ومطلعین بیشتر از سهیم بودن بعضی از مدیران در این داد و ستد ها شاکی بوده و هیچگونه پاسخ قانع کننده ای هم  در این رابطه  به اعضاء داده نمی شود .

هرچند که اخبار  حکایت از ورود مراجع نظارتي وبازرسي استان به موضوع سوءمديريت در دريافت هزينه هاي تهيه شناسنامه فني و ملكي اين سازمان دارد، که سرانجام با حکم قطعی  ديوان عدالت  اين سازمان جريمه سنگين چند صد ميليوني  را باید پرداخت نماید  والبته تنها سازمان نظام مهندسي  كشور كه به اين جرم جريمه  شده  ، نظام مهندسی یزد است و  مديريت فعلي سازمان سعی نموده تا  حكم ديوان را از اعضاء مخفي نموده و هیچگونه اطلاع رسانی صورت نگرفته است    .

در همین رابطه يكي از اعضاي هيات مديره سازمان كه  نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگاریزدفردا از يك حرکت نا زیبای اخلاقی  در اين سازمان پرده برداشت و اظهار داشت :  اسامي  و شماره تلفن بيش از هشت صد نفر از اعضاي جديد  سازمان را كه ميبايست مانند  اعضاي قبلي  در سررسيد سال 91چاپ ميكردند را تعمدا از لیست حذف نموده تا كانديداهاي اين دوره انتخابات هيات مديره از تنها راه دسترسي  براي اطلاع رساني   و روشنگري به اين اعضا  محروم شوند .

وی افزود:در عوض  بعضی از دوستان با داشتن شماره تلفن  وآدرس اعضاء جدید با  برقراري ارتباط و دعوت از انها وپذيرايي در يك محفل خصوصی تبلیغاتی در  بلوار شهيد قندي صفاييه سعی در جذب آراء افراد مورد اشاره برای انتخابات آتی داشته اند.
وی در ادامه افزود:علي الظاهر مرجع نظارتي و اجرايي اين انتخابات هم چندان فرصتی  براي رسيدگي به اين امور نداشته و قرائن حکایت از پیروزی قبل از موعد دوستان در انتخابات آتی دارد
 وي در پایان اظهار داشت  :گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله ماست     انچه البته به جايي نرسد فرياد من است  واز مهندسان با سابقه و مطلع سازمان درخواست م کنیم  براي جلوگيري از ادامه روند کنونی که نه به نفع نظام مهندسی است و نه به نفع مردم سعی کنند  آگاهانه در انتخابات حضور یابند و  افرادی  را انتخاب کنند که ضمن رعایت عدالت ، حق و حقوق ااعضاء و قانونمند کردن امور سازمان را عملی  کنند ،وهمچنین حق مردم و اعضاء را فدای روابط ننمایند.

 

یزدفردا در پایان حق پاسخگویی برای تمام مرتبطین به موضوع را محترم شمرده و آماده است تا نقطه نظرات تمامی اعضاء و کاندیدا های احتمالی را انعکاس دهد و در ضمن تاکید می شود مدارک مطالب  نزد یزدفردا محفوظ و در صورت نیاز آمادگی انتشار آنها را داریم .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا