یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، انسجام در تولید محصولات کنجدی و فرایندهای قبل و بعد از  آن و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان این بخش را خواستار شد.

"دکتر محمدرضا تابش" در این دیدار با تبیین وضعیت و قدمت تولید محصولات کنجدی بخصوص ارده،حلواارده و روغن کنجد در استان یزد و بطور خاص شهرستان اردکان، اظهار داشت: این محصولات جزو سوغات ارزشمند و میراث ماندگار این دیار است و اکنون در قالب کارگاههای سنتی و واحدهای صنعتی ، ضمن حفظ اصالت و کیفیت خود در حال فعالیت هستند که لزوم تامین امکانات تولید ،ارتقای کیفیت و مرتفع نمودن مشکلات پیش روی تولیدکنندگان با توجه به وجود قابلیتها و توانمندیهای فراوان آن  ، از اهم وظایف مدیران و دست اندرکاران این صنعت است که اکنون به نوعی بخشی از هویت تاریخی اردکان را نیز شامل می شود.

نماینده مردم اردکان راه اندازی خوشه صنعتی محصولات کنجدی در استان یزد را گامی مثبت در این جهت برشمرد و از وزیر جهاد کشاورزی درخواست نمود تا درخصوص اعطای تسهیلات به کشاورزان تولیدکننده کنجد در استان یزد و واحدهای تولیدی روغن کنجد مساعدت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به مزیت های روغن کنجد و وجود برخی کشورهای تولیدکنندگان کنجد در همسایگی ایران که روابط سیاسی و تجاری خوبی فی مابین برقرار است، خواستار تامین نقدینگی لازم جهت خرید کنجد با کیفیت از این کشورها برای جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول شد.

نماینده مردم اردکان همچنین انسجام در فرایند تولید محصولات کنجدی را خواستار شد و این امر را از منظر اقتصادی، اشتغالزایی و امنیت غذایی مردم بااهمیت و ضروری دانست.

دکتر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت تولید کنجد در برخی نقاط کشور، به معاونین تولیدات گیاهی، و برنامه ریزی و اقتصادی خود ، برای حمایت و رسیدگی به این موارد ، دستورات لازم را صادر نمود.

شایان ذکر است این دیدار پیرو جلسه ماه گذشته مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد ،فرماندار و جمعی از تولیدکنندگان حلواارده اردکان و  دست اندرکاران خوشه صنعتی محصولات کنجدی استان یزد با "دکتر محمدرضا تابش" که برای بررسی مشکل خوشه صنعتی حلواارده در محل دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شده بود، صورت پذیرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا