رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد از افتتاح 90پروژه اين سازمان با اعتباري بالغ بر 85 ميليارد ريال در مناطق روستايي و كشاورزي استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

سيدجمال سجادي پور پروژه هاي مذكور را در بخش هاي آب و خاك ، دام و طيور ، صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون ، باغباني و منابع طبيعي و آبخيزداري برشمرد و افزود با بهره برداري از اين پروژه ها ، 86 نفر به كارگمارده خواهند شد.

وي بيشترين تعداد پروژه را در بخش آب و خاك با 72 مورد عنوان نمود كه در اين ارتباط فعاليتهاي مختلفي درزيرشاخه هاي احياء و مرمت قنوات ، احداث كانال انتقال آب ، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار ، احداث استخرهاي كانال انتقال آب ، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار ، احداث استخرهاي دومنظوره و با اعتباري بالغ بر 18ميلياردو 750ميليون ريال صورت گرفته است .

سجادي پور همچنين به بهره برداري از 4 پروژه در حوزه  صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون شامل كارخانه توليد سالاد الويه و بسته بندي ، سردخانه صنعتي  و دو واحد پسته پاك كني با اعتبار 14 ميليارد و 689 ميليون ريال و اشتغالزايي 51 نفر اشاره نمود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد افتتاح 10 واحد دام و طيور در زمينه پرورش گاو شيري ، پرواربندي گوساله و گوسفند و پرورش مرغ گوشتي با اعتباري بالغ بر 44 ميلياردو 793 ميليون ريال واشتغال آفريني براي 35 نفر و همچنين 3 مورد فعاليتهاي منابع طبيعي و آبخيزداري شامل تثبيت بستر و ديوار ساحلي و كنترل سيل و علاوه برآن 1 پروژه زيربنايي  مجتمع گلخانه اي شامل راه ،برق و آب را از جمله ديگر پروژه هاي قابل بهره برداري اين سازمان در هفته دولت برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا