شهید آنقدر داراي صفاي روح وسادگي و اخلاص بود که اخلاق وي زبانزد عام و خاص بود وچيزي که بيشتر از همه دل دوستان علي را در فراقش مي‌آزارد همين صفاي روح وسادگي او بود.

  مروری بر زندگی و ویژگی های شخصیتی علي اکبر کارگر ابرقويي خبرنگار شهيد شهرستان ابرکوه

فاطمه اکرمي مادر شهيد  می گوید : شهيد علي اکبر از حيث اخلاق و وضعيت درسي ممتاز بود به طوري که پس از کلاس درس براي ياري پدر به صحرا مي رفت و شب خسته و کوفته به خانه مي‌آمد. اين شهيد بسیجی در ايام تعطيل بخصوص سه ماه تابستان به کار و تکاپو مي پرداخت و شبانه روز به کمک پدر مي شتافت.وی همزمان با انقلاب و تعطيلي مدارس شور وشوقي وصف ناپذير براي شرکت در تظاهرات و راهپيماییها داشت واز نيروهای فعال در تبعیت از ولایت برای حفاظت وپاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامی بود.

شهید آنقدر داراي صفاي روح وسادگي و اخلاص بود که اخلاق وي زبانزد عام و خاص بود وچيزي که بيشتر از همه دل دوستان علي را در فراقش مي‌آزارد همين صفاي روح وسادگي او بود.

مادر شهيد ادامه داد: شهيد علي اکبر هميشه سفارش مي کرد که فکر نکنيد تنها سنگرشما جبهه هاي جنگ خواهد بود بلکه هر کاري که شما به نفع اسلام و قرآن انجام دهيد آنجا سنگر شماست و آنرا مستحکم نگه داريد. آحاد مردم بايد پشت سر امام و ولایت گوش به فرمان ايشان باشند و دشمنان و استکبار جهاني را براي هميشه مايوس کنند و با اتحاد يکپارچگي درزمينه پيشرفت جامعه تلاش نمايند . شهيد گرانقدر علي اکبر در آغاز انقلاب اسلامي در روزنامه نوپاي جمهوري اسلامي  فعالیت نمود و در راستاي اهداف انقلاب و امام راحل  از هیچ کوششی دریغ نداشت تا اینکه سال 64 داوطلبانه به جبهه هاي جنگ شتافت و درعملیات پیروزمندانه والفجر 8 بدرجه رفیع شهادت نایل آمد .

بسمه رب الشهداء

من المومنين رجال صدقوا ماعاهدوا... عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظرومابدلواتبديلا .

وصيتنامه بسيجي شهيد علي اكبر كارگر

برخي از مومنين بزرگمرداني هستند كه به عهد و پيماني كه با خدا بستند كاملا وفادار ماندند تا به فيض شهادت رسيدند و برخي هم هستند كه منتظر شهادتند و هيچگونه تغييري در اراده آنها نخواهد ماند با درود به رهبر كبير انقلاب اين اسوه تقوي و اين نايب بر حق مهدي صاحب زمان و با درود به تمامي رزمجويان صحنه پيكار حق عليه باطل و سلام به تمامي شهداي راستين انقلاب اسلامي .

‌اينجانب علي اكبر كارگر فرزند محمد باقر تاريخ تولد 1345 و با شماره شناسنامه 7974 محل تولد ابركوه وصيتنامه خود را مي نويسم و انشاءا... آنرا با خونم امضا مي كنم قبل از هرچيز بگويم كه من خودم داوطلبانه به جبهه رفتم و اگر عشق به امام و اسلام نبود هيچ قدرتي نمي توانست مرا به جبه بكشاند حال كه موفق شدم به لطف خدا به ديار عاشقان بشتابم و وجود نالايقم را در بين ياوران اسلام و قرآن و در كربلاي مكرر تاريخ قرار دهم خدا را سپاس مي گويم ، برادران عزيزما همه براي امتحان آفريده شده ايم خوشا به حال كسي كه از امتحان الهي پيروز بيرون آيد خوشا به حال شهدا و خانواده شهدا .

خداوندا تو خود شاهد و گواهي كه هدف ما در اين جنگ اعتلاء . برقراري كلمه حق و سرنگوني ستمگران و ظالمان است و اين جواني كه مردم از دست داده اند كه جزء بهترين جوانان بوده اند هدفشان حفظ و برقراري اسلام و قرآن بود .

پس شما مردن مديون خون شهدائيد و وظيفه شما در قبال اين خونهاي پاك بندگان خالص خدا عمل به اسلام و حفظ وجهه اسلامي و اين انقلاب اسلامي عزيز است ما كه خودمان را پيرو مرام سيدالشهدا مي دانيم بايستي نداي مولايمان را لبيك گفته و پا به عرصه جهاد با دشمنان خدا و دين خدا بگذاريم تا اين كفار و يزيدان زمان بدانند كه دين و حكومت رسول ا ... با حاكميت حزب ا... در سراسر جهان حاكميت خواهد داشت . من شهيد گشتم من درس شهادت را آموختم من درس شهادت و ايثار و فداكاري را آموختم و از ما شهيدان به شما اين نصيحت باد كه دست از اين ماه تابان اين امام عزيز برنداريد كه روزنه اميدتان است و اين رو مي گويم :

اگر مرا تكه تكه كند و استخوانهايم را ريز ريز نمايند راضي هستند ولي راضي نيستم اين امام عزيزمان راتنها بگذاريد برادران عزيز قدر اين نعمت بزرگ را بدانيد . هميشه بااتحاد و انسجامتان در نماز جمعه و در مساجد و در كارهاي خير راه شهدا را ادامه دهيد و از خونشان پاسداري نماييد و به خاطر حرمت اين همه شهيد كارها و عبادتهايتان مخلصانه تر باشد . و از شما مي خواهم هيچگاه بين

يكديگر اختلاف نياندازيد كه دشمن از اين اختلافها سوء استفاده مي كند و هميشه سعيتان بر اين باشد كه اين اختلافها را از بين ببريد اي برادران عزيز فكر نكنيد تنها سنگر شما جبه هاي جنگ خواهد بود بلكه هر كاري كه شما به نفع اسلام و قرآن انجام دهيد آنجا سنگر شماست و آن را بايد مستحكم نگهداريد . اي برادران و خواهران عزيز بياييم بنشينيم قدري فكر كنيم و آخر اين دنياي فاني از بين خواهد رفت و اين دنيا هيچ ارزشي نخواهد داشت اگر تا به حال نميدانستيم گناه و معصيت كرديم توبه كنيم كه در توبه به روي تمام بندگان خدا باز است كه شاعر مي گويد :

بازآهرآنچه هستي باز آي                         گر كافر و گبروبت پرستي باز آي

اين درگه مادرگه نوميدي نيست                    صد بار اگر توبه شكستي باز آي

خداوند در قرآن مي فرمايد : ان الله يحب التوابين  بدرستي كه خداوند توبه كنندگان را دوست دارد .

از شما امت مسلمان مي خواهم كه هميشه قرآن را منشاء اعمالتان قرار دهيد تا بر دشمنان پيروز شويد و دعا زياد بخوانيد مخصوصا دعاي كميل  و توسل را از ياد نبريد و هميشه ياد خدا كنيد حتي يك لحظه هم از ياد خدا غافل نمانيد و اما اي منافق كوردل كه هر لحظه در فكر توطئه عليه اسلام هستي و اين امت حزب ا... را با گلوله هاي آهنيت مي ترساني اين را بدان كه حزب ا... با مشتهاي گره كرده و با تكبير بلندش و با ايماني استوار تا آخرين قطره خون مقاومت خواهد كرد و حكومت ننگين شما را درهم خواهد شكست و در پايان سخني با خانواده عزيزم دارم

اي پدر و مادرم افتخار بزرگي نصيب شما گرديده و امانتي را كه نياز به لحظه لحظه مواظبت داشت به صاحب اصليش تحويل داده ايد  اميدوارم خوشحال باشيد و حق خويش را بر من حالا كنيد و از شما مي خواهم كه براي من عزاداري نكنيد چونكه شهيد عزادار نميخواهد شهيد كسي را مي خواهد كه وقتي بخون غلطيد رسالتش را بر دوش بيگرد .

شهيد كسي را ميخواهد كه پيامش را بگوش تمام مردم برساند و از خونش پاسداري نمايد . از تو مادرم مي خواهم هيچوقت براي من گريه نكني و هروقت خواستي به ياد من گريه كني بياد علي اكبر حسين و به ياد مصيبتهاي زيبن گري كن و براي من گريه نكن چون شهادت من در مقابل شهادت اين اشخاص ناچيز مي باشد اميدوارم خدانود به تمامي خانواده هاي شهداؤ صبر جزيل عنايت فرمايد .

خوشا آنانكه اندروداي عشق    بساط خويش برچيدند و رفتند

نگرديدند هرگز گرد باطل      حقيقت را پسنديدند و رفتند

ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم     موجيم كه آسودگي ما عدم ماست

اِلهي رِضاً بِرِضائِك وَ رِضاً بِقضائِكْ وَ تَسْليماً لِاَمرِكْ.                            

خوشا آنانكه بهراحياي دين بجاي گريه خنديدند و رفتند

 

                                                           امضاء علي اكبر كارگر                                                                                                     

محل تولد : شهرستان ابركوه محل شهادت : عمليات والفجر 8 جزيره ام الرصاص

تاريخ تولد : 1345  تاريخ شهادت 22 بهمن 1364   تاريخ تشييع : 2 /8/ 1375

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا