آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و روز جهاني قدس با بيان اينكه سرنوشت همه امت اسلام به مسئله فلسطين گره خورده است گفت : امروز مسئله قدس براي ما يك نماد اسلام خواهي و مبارزه با ظلم وستم است .

به گزارش خبرنگار میبد آدینه ، امام جمعه ميبد خاطرنشان كرد : امروز در بيش از 70 كشور، روزه داران مقاوم در راه خدا ، مشت ها را گره كردند و فرياد مي زنند كه ظلم و ستم و تجاوز امريكا و اسرايئل را فراموش نخواهيم كرد و هر جا سرزمين هاي اسلامي باشد با منطق درست و مقاومت در دفاع از آن كوتاه نخواهيم آمد .

 
خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : پيام ملت بزرگ ايران در حماسه بزرگ روز قدس به دشمنان و بدخواهان ملت رشيد ايران اين است كه در دفاع از اسلام و درصيانت از كرامت ايران و پايداري بر سر آرمانها و ارزشهاي ديني مان ايستاده ايم و به واسطه تحريم و تهديد هرگز در برابر دشمنان خدا و پيامبر خدا كوتاه نخواهيم آمد .
 

 

وي در دفاع از ملت مظلوم فلسطين گفت : فلسطين براي ما مقدس است و مسجد الاقصي قبلگاه نخست ماست و ما در قصه فلسطين ذره اي كوتاه نخواهيم آمد و در برابر ظلم و ستم دشمنان ايستادگي خواهيم كرد .

آیت الله اعرافي با اشاره به موج بيداري اسلام در منطقه خاطرنشان كرد : موج بيداري اسلامي در منطقه به فضل الهي به سمت نابودي مطلق اسرائيل پيش مي رود .

راه نجات امت اسلام :

 
امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود ، قطع روابط سياسي كشورهاي اسلامي با اسرائيل ، قطع روابط فرهنگي ، نظامي ، الغاي همه پيمانها ، پيگيري حقوقي مسائل فلسطين درجامع بين الملي بر اساس منطق درست ، حميات معنوي فرهنگي و اقتصادي از مقاومت ، همبستگي و پيمان مشترك براي دفاع از اسلام و منافع فلسطين و مسلمانان ، به كارگيري منطق مقام معظم رهبري و دستگاه ديپلماسي ايران در قصه فلسطين ازسوي دولت هاي اسلامي را راه نجات امت اسلام از همه تهديدها و تحريم هاي استكبار بيان كرد .
 

 

فرصت هاي تحريم وتهديد :

خطيب جمعه ميبد با اشاره به فرمايشان مقام معظم رهبري مبني برrقرار گرفتن در پيچ تاريخ و شرایط ویپه امت اسلام ؛ موج بيداري اسلامي در منطقه ، فرور ريختن قدرتهاي وابسته شيطاني و استكباري ، حضور جريانهاي اسلامگرا در ميدان هاي مبارزه ، قرار گرفتن دشمنان اسلام در موضع ضعف و زبوني ، توانمندي هاي امت اسلام و بيداري امت اسلام را فرصت هاي اميدبخش براي امت اسلام بيان كرد و افزود : اين فرصت ها به بركت اسلام و انقلاب اسلامي در دنيا ايجاد شده است.

خطرجدي عليه امت اسلام :

 

 

آیت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به تحريم هاي استكبار عليه كشورمان گفت : امروز مخاطرات جدی امت اسلام را تهديد مي كند .

خطيب جمعه ميبد گفت : خطر اول اين است كه دشمنان اسلام يك اسلام متحجر، خشن و طالباني را ساخته و پرداخته اند تا جبهه اسلام را درغرب و جلو چشم مردم دنيا مشوح نشان دهند و اسلام هراسي را در دنيا ترويج دهند كه اين يك تهديد جديي است .

دوم : استكبار تمام توان خود را بكارگرفته است اسلام هاي ليبراليستي و سر در آخر غرب و مدل هاي از اسلام كه از ارزشهاي اصيل اسلامي فاصله دارند را با رنگ و لعاب اسلامي در كشورهاي منطقه ارائه نمايد .

سوم : پي گيري اسلام قشري وابسته به آمريكا و درخدمت منافع درعرستان تا منافع استكبار را تامين كند .

چهارم : برانگيختن احساسات ناسيوناليستي در بين مردم منطقه ، دنياي اسلام در دوره ايي از تاريخ با قوميت گرايي اداره مي شد كه انقلاب اسلامي آمد و قوميت گرايي را كنار زد و پيكره باشكوه ديني را فراهم ساخت .

پنجم : برانگيختن جنگ شيعه و سني ، استكبار در صدد است تا شيعه و سني را به جان هم بياندازد و بجاي اينكه فلسطين آزاد شود و امت اسلام به جايگاه اصلي خود دست يابد درگير اختلافات خطرناك شيعه و سني و برداركشي شود .

ششم : اشغال و سيطره به منابع كشورهاي اسلامي . امروز استكبار با اشغال كشورهاي اسلامي نظير عراق و افغانستان و سايركشورها ، ذخائر عظيم نفت و گاز آنها را به غارت مي برد .

هفتم : برافروختن جنگ ميان كشورهاي اسلامي و فرسوده كردن توان كشورهاي اسلامي .

هشتم : زمينه سازي تجزيه كشورهاي اسلامي ،

نهم : تضعيف نيروهاي مقاومت در برابر اسرائيل : براي اولين بار اسرائيل در جنگ هاي 22 و33 روزه طعم تلخ شكست را چشيد و امروز در صدد است اين حماسه بزرگ را كه حزب الله ، سوريه و حماس در آن نقش داشتند جبهه مقاومت را بشكند و اين تهديد ها و تحريم ها كه متوجه ملت بزرگ ايران است در راستاي جبهه مقاومت و مدل جديد اسلام خواهي است كه كانون آن ايران است و موج آن مزدوران استكبار را درجاي جاي دنيا به زمين انداخت .

دهم : تضعيف اعتقادات و اخلاقيات نسل جوان امت اسلام با ابزارهایي نظير ماهواره ، اينترنت و تبليغات رسانه ايي است .

یازدهم : تضعیف ایران اسلامی و جایگاه آن در دنیا .

دوازدهم : امضای قراردادها و پیمانهای راهبردی علیه امت اسلام .

 

 

 

زلزله زدگان :

آیت الله اعرافي با ابراز تاسف از حادثه تلخ زلزله در آذربايجان شرقي ، آذربايجان را پاره تن اسلام و كشور بزرگ ايران دانست و افزود : ملت بزرگ آذربايجان همواره نقش مهمي در يكپارچگي و عظمت و شكوه ايران داشته است .

امام جمعه ميبد با اشاره به توطئه هاي دشمنان در اين خطه قهرمان پرور گفت : دشمنان غافلند كه آذربايجان كانون ايران و جز لايزال پيكر ايران اسلامي است .

وي در ادامه ضمن ابراز همدردي با مردم غيور آذربايجان در حادثه تلخ زلزله و حضور مقام معظم رهبري در منطقه بر اقدامات به هنگام دولت و مسئولين در رفع مشكلات زلزله زدگان تاكيد كرد و افزود : در بيش از 300 روستا ، 12 هزار واحد مسكوني بكلي تخريب شده است كه نياز به اقدام سريع دولت و مسئولين و كمك مردم عزيز مي باشد تا اين حادثه ديدگان به زودي در خانه هاي خود ساكن شوند .

روزپزشك :

امام جمعه ميبد روز پزشك را به همه پزشكان تبريك گفت و افزود : اميدواريم پزشكان در خدمت به مردم بخصوص در اجراي طرح پزشك خانواده موفق باشند .

انتظارات :

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در بخشي ديگر از بيانات خود ضمن قدرداني از پي گيري هاي استاندار و مسئولان وزارت كشور نسبت به برخي از مسائل شهرستان ميبد بر توجه جديي به مسائل شهرستان ميبد تاكيد كرد و افزود : انتظار مي رود اين پي گيري ها بر اساس نظم و قانون و منطق باشد .

امام جمعه ميبد بحث فولاد ميبد را قصه پرغصه مردم شريف ميبد بيان كرد و افزود : اميد است مسئولين ذي ربط به وعده هاي داده شده خود در حل مسائل و مشكلات شهرستان ميبد عمل كنند .

قدرداني :

 

 

خطيب جمعه ميبد در ابتداي خطبه نماز جمعه اين هفته از حضور روحانيت ، مسئولين ادارات و نهادهاي فرهنگي ، سپاه ، نيروهاي نظامي و انتظامي ، بسيج ، اقشار مختلف مردم و جوانان نسبت به حضور در حماسه بزرگ روزقدس قدرداني كرد و افزود : در زماني كه همه موج ها ما را به سمت فساد و تباهي دعوت مي كند اين حجم انبوه جوانان و مردم در جمعه و جماعات و احياء فرمان خداوند و امر به معروف و نهي از منكر حقيقتا ستودني است و جواناني كه امروز چشمشان را به روي فساد و تباهي مي بندند و گام در مسجد ، محراب و منبر مي گذارند بسيار ارزشمند است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا