یزدفردا :فرماندار بهاباد: راهپیمایی روز قدس، نشان از وحدت و همدلی مردم جهان اسلام در حمایت از فلسطین و آزادسازی قدس است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد جلسه ستاد هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه بهاباد در تفسیر آیه ای از قرآن كریم اظهار داشت: خداوند در قرآن كریم به قداست مسجد الاقصی و حتی اطراف آن تأكید می كند و این مكان مقدس هم اكنون در اشغال صهیونيسم غاصب است.

حجت الاسلام ملاحسینی افزود: روز جهانی قدس روز همبستگی امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و روز وحدت تمام آزادی خواهان و حق طلبان جهان در نفی ظلم و تجاوز است.

وی بیداری جهان اسلام و انقلاب های مردمی در كشورهای اسلامی حامی غرب و اسرائیل را یكی از دلایل امیدواری به آزادی قدس دانست و افزود: پیروزی حزب ا... لبنان در جنگ 33 روزه، فرار نظامیان اسرائیل از ارتش، تنفر مردم اروپا و غرب از اسرائیل، اعتراضات داخلی اسرائیل و گسترش یأس و ناامیدی در میان شهرك نشینان قدس از دیگر دلایل نزدیك شدن زمان نابودی اسرائیل است.

در ادامه جلسه فرماندار بهاباد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران بیان داشت: راهپیمایی روز قدس، نشان از وحدت و همدلی مردم جهان اسلام در حمایت از فلسطین و آزادسازی قدس است.

"محمدرضا هدائی" با اشاره به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: انتفاضه دوم مردم فلسطین، عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان، پیروزی حزب ا... و حماس در جنگ های 33 روزه و 22 روزه، دمیدن روح تازه در كالبد جریان های اسلامی، نهضت بیداری اسلامی و سقوط برخی از دیكتاتورها در جریان این نهضت، گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی همچنین بر جایگاه والای قدس در اسلام تأكید كرد و افزود: قدس بر اساس روایات، حرم و مأمن اولیای خدا بوده است و در اسلام نیز از جایگاه والایی برخوردار می باشد.

هدائی با اشاره به اهداف روز جهانی قدس و آرمان آزادی فلسطین خواستار حضور یكپارچه و گسترده مردم روزه دار شهرستان بهاباد در این راهپیمایی شد.

در این جلسه تصمیماتی در خصوص هر چه باشكوهتر برگزار شدن این راهپیمایی اتخاذ شد و مقرر گردید راهپیمایی روز جهانی قدس در بهاباد ساعت 11 صبح از مقابل مسجد انقلاب به سمت مسجد جامع برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا