محمود ادیبان با اشاره به مرمت و احیا خانه نقیب الذاکرین در میبد گفت : خانه نقیب الذاکرین که متعلق به دوره قاجار بوده ، در محله بشنیغان میبد قرار دارد و متراژ آن 950 متر مربع است در حال مرمت و احیا می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری میبد با اشاره به اینکه این خانه تاریخی دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی می باشد اضافه کرد: حیاط اندرونی خانه نقیب الذاکرین دارای سه جبهه ساخت بوده و باغی مقابل آن می باشد که صفه میانی جبهه شمالی رو به باغ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت : به دلیل رها شدن بنا فرسودگی ها و آسیب هایی به ویژه در کف ، درب ها و... ایجاد شده است که با مشارکت مالک و با اعتباری معادل 200 میلیون ریال در حال مرمت و احیا این بنای تاریخی هستیم.

محمود ادیبان در پایان از اقدامات انجام شده در این خانه تاریخی از جمله : آوار برداری و حمل خاک تا محل بارگیری ، تراشیدن دیوارهای چینه ای اطراف حیاط ، جمع آوری کف فرش های آجری فرسوده و دسته بندی آجرها ، اجرای شفته ریزی با آهک ، شن و خاک محل ، اجرای تیغه چینی سفالی جهت ساخت سرویس ، اجرای کاشی بدنه سرویس و آشپزخانه ، اجرای تاسیسات الکتریکی و آبی ، اجرای کف فرش سرامیک فضاهای داخلی ، نصب درب های چوبی ، اجرای اندود سفید کاری فضاهای داخلی ، اجرای قرنیز سنگی فضاهای داخلی ، حفر چاه خبر داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا