یزدفردا :محمد صادق احمد نیا خبرنگاریزدفردا :به گفته مسئولین شورای اسلامی خرانق تلاش های این نهاد مردمی از سال 86 تا کنون برای گازرسانی به این بخش ناموفق و با عدم همراهی مسئولین شرکت گاز استان همراه بوده است که این مهم باعث سخت شدن شرایط زندگی و گسترش مهاجرت ساکنین این منطقه  به یزد شده است .

نکته جالب اینکه گفته می شود مسئولین  شرکت گاز استان  اخیرا گازرسانی به بخش خرانق را  منوط به گازرسانی به طبس از طریق  یزد کرده اند .

حال آنکه شهرستان طبس سالیان پیش از طریق خراسان به شبکه گاز شهری متصل شده است و در حال حاضر شرکت گاز رسما  در حال نصب کنتور ما بقی شهروندان طبسی می باشد و تازه ترین خبر در همین رابطه را در یزدفردا امروز منتشر نمودیم "   شرکت گاز استان یزد، کندی حرکت پیمانکاران شرکت گاز در طبس را رد کرد " 

حال مشخص نیست چرا مسولین شرکت گاز استان اصرار به انتقال دوباره و پر هزینه گاز از یزد به طبس را دارند اقدامی که به گفته ی کارشناسان هیچ گونه توجیه فنی و اقتصادی ندارد و حتی برای تقویت شبکه گاز این شهرستان هم اولویت با انتقال از مسیر خراسان است .

از سوی دیگر همچنین مسئولین شرکت گاز با پیشنهاد شورای اسلامی خرانق مبنی بر شروع لوله گزاری محلی در خرانق و انتقال گاز به منازل با مخزن های موقت گاز نیز مخالف کرده است .

اما سوال دیگر از نماینده محترم مردم اردکان در مجلس است ، سوال و مسئله ای که باعث دلگیری مردم خرانق از جناب تابش شده است اینکه آیا ایشان تنها نماینده مردم شهر اردکان هستند   ؟ و مردم این منطقه امید  به حل امور مربوط به منطقه محروم خرانق به ویژه مسئله گاز رسانی این منطقه  توسط دولت مردان با پیگیری نماینده پرکار و پر تلاش خود دارند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا