عناصر گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه در حلب اخبار اغراق‌آمیز خبرنگار الجزیره را مسبب کشته شدن ده‌ها فرد مسلح می‌دانند و به همین دلیل تصمیم به قتل او ‌گرفتند اما سرویس اطلاعاتی ترکیه وی را فراری داد.

 تعدادی از سرکردگان گروهک‌های مسلح در حلب تصمیم گرفتند خبرنگار الجزیره را در درگیری‌های این شهر عمدا هدف قرار بدهند تا از او انتقام بگیرند اما ترکیه با اطلاع از موضوع، وی را از حلب فراری داد.

این خلاصه گزارشی است که خبرنگار پایگاه خبری عربی‌پرس در خصوص فرار خبرنگار الجزیره اعلام کرد و افزود که گروهک‌های مسلح، «احمد زیدان» خبرنگار الجزیره در حلب را مسبب کشته شدن بسیاری از افراد خود می‌دانند.

عربی پرس در شرح این ماجرا اعلام کرد: بر خلاف جنگ دمشق، الجزیره این بار تصمیم گرفت که خبرنگار خود را به حلب اعزام کند و گزارش‌های مستقیم از درگیری‌ها در این شهر مخابره کند اما یکی از سران گروه‌های مسلح در حلب در گفت‌وگوی اخیر با عربی‌پرس، مسئولیت کشته شدن ده‌ها نفر از افراد خود را بر عهده خبرنگار الجزیره دانست و افزود وی عمدا یا سهوا سبب کشته شدن ده‌ها فرد مسلح شده است.

بنا بر گزارش عربی‌پرس، این فرمانده میدانی افراد مسلح روز جمعه (10 آگوست/20 مرداد) به عربی‌پرس اعلام کرد:

نیروهای بشار اسد دو روز پیش همه ارتباطات مناطق حلب را با یکدیگر قطع کردند. این وضعیت سبب ایجاد سرگردانی گروه‌های مسلح شد. در این هنگام شنیدیم که رسانه‌های سوریه اخباری از عقب‌نشینی تاکتیکی افراد مسلح از صلاح الدین حلب پخش می‌کنند. از طرفی هم ریاض الاسعد فرمانده [گروهک] ارتش آزاد در گفت‌وگو با رویترز خبر از عقب‌نشینی داد اما دیدیم که در این اوضاع و احوال خبرنگار الجزیره همه این اخبار را تکذیب می‌کند و می‌گوید که ارتش آزاد هنوز بر کل صلاح الدین کنترل دارد و عناصر لشگر التوحید سه تانک ارتش سوریه را تخریب کردند و مانع ورود ارتش به منطقه می‌شوند.

وی افزود، از آنجایی که الجزیره حامی ماست ما اطمینان کردیم و عقب‌نشینی نکردیم و به مبارزه ادامه دادیم اما زمانیکه دریافتیم عقب‌نشینی صورت گرفته است، بخش زیادی از گروه‌های ما به هنگام عقب‌نشینی در دام ارتش سوریه افتادند و کشته شدند اما ما جان به در بردیم.

به گزارش عربی پرس، خبرنگار الجزیره طبق شیوه خبری این شبکه درباره سوریه، اخبار اغراق‌شده‌ای درباره ارتش آزاد در حلب مخابره می‌کرد اما این پوشش خبری دروغ سبب شد تلفات سنگینی به افراد مسلح وارد شود.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش آزاد که احمد زیدان خبرنگار الجزیره را دست داشتن در کشته شدن عناصر مسلح متهم می‌کند، به عربی پرس اعلام کرد: فشارهایی که قطر و ترکیه بر فرماندهان لشگر التوحید وارد کردند، سبب شد تا احمد زیدان به سلامت از حلب فراری داده بشود و عبدالقادر الصالح یکی از فرماندهان [گروهک] لشگر التوحید مسئولیت خارج کردن او از حلب به سوی ترکیه را بر عهده گرفت.

یکی از این فرماندهان افراد مسلح اعلام کرد: یکی از نیروهای جدا شده از ارتش سوریه به دستگاه اطلاعات ترکیه اعلام کرد که تعدادی از وابستگان عناصر کشته شده در حلب که احمد زیدان خبرنگار الجزیره را مسبب کشته شدن آنان می‌دانند قصد دارند زیدان را بکشند و این کار را زمانی انجام بدهند که درگیری با ارتش در جریان است سپس اعلام کنند که وی به ضرب گلوله ارتش کشته شده است.

بنا بر این گزارش، سرویس اطلاعاتی ترکیه عبدالقادر صالح از فرماندهان افراد مسلح را با عجله فراخواند و با ابراز ناخرسندی خود از تمرد عناصر مسلح، از وی خواست تا هر چه زودتر احمد زیدان را به ترکیه فراری بدهد و امنیت او را تامین کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا