به دعوت نماینده مردم اردکان جلسه ای با حضور مدیرعامل شهرک های صنعتی استان یزد وفرماندار در دفتر این نماینده تشکیل شد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گزارشی از تنگناهایی که در شرکت شهرک ها از نظر قانونی با آن مواجه است ارائه داد و از نماینده در خصوص رفع آنها استمداد طلبید. همچنین گزارشی از روند پیشرفت برنامه های شهرک صنعتی اردکان و تأمین آب و لزوم تأمین گاز شهرک عقدا و پیگیری استقرار  شهرک صنعتی در بخش خرانق و اقدامات انجام شده درخصوص شکل گیری خوشه تولید محصولات کنجدی ارائه گردید.

تابش با قدردانی از پیگیریهای مجدانه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان وهمکارانشان و نگاه عمیق و تخصصی واجرائی به مسائل اظهارداشت : باتوجه به نقش مؤثر شرکت شهرک های صنعتی در اشتغالزایی و تصدی برخی مسئولیّت های حاکمیتی، آنها و رفع موانع قانونی خصوصا" درموقعیت فعلی وسالی که به عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام گرفته ، ضروری است و قول مساعدت داد.

تابش همچنین رفع موانع ومشکلات شهرک صنعتی اردکان از جمله تأمین آب که پیگیری و اقدام استاندار محترم را می طلبد و در این خصوص قول مساعد داده اند را خواستارشد و بر استقرار شهرک صنعتی خرانق وگازرسانی شهرک صنعتی عقدا تأکید نمود.

تابش با توجه به قدمت حلواارده سازی در اردکان وتولید روغن کنجد وارده در این شهرستان درخواست نمود تا موانع فراروی این صنعت شناسایی، تا در جلساتی که با  مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود ، نسبت به رفع آنها  اقدام شود.

نماینده مردم اردکان با توجه به تأثیرات مثبت روغن ارده وکنجد بر سلامتی انسان ، ترویج فرهنگ استفاده از این روغن را وظیفه ای مهم ذکر کرد و از تمامی نهادها و دستگاههای ذیربط درخواست نمود تا درخصوص تأمین تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه گذاری و استانداردسازی محصولات تولیدی و جایگزینی آن با روغن های جامد و مایعی که خواص کمتری دارند به رسالت ووظیفه خویش عمل نمایند.

وی پیگیری این مهم از طریق وزارتخانه های مربوطه وبانکهای عامل را منوط به تهیه طرحی جامع دانست که همه زوایای تخصصی وفنی امر را مورد بررسی قرارداده و تقاضاها و نیازها را  مشخص نماید.  مقرر شد اینطرح با محوریت فرمانداری تهیه ودر آینده نزدیک تقدیم نماینده جهت انجام پیگیریهای بعدی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا