عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، از کمبود سوژه و همچنین نبود فیلمنامه‌های ارزشی در باره موضوعاتی چون دفاع مقدس به شدت انتقاد کرد.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درمورد نبود فیلمنامه‌های مناسب سینمای دفاع مقدس دفاع مقدس گفت: پرداختن به موضوعات دفاع مقدس ،یکی از مواردی است که باید در سینمای ایران از لحاظ علمی و فنی ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم در زمینه فیلمنامه نویسی دفاع مقدس به آموزه‌های به روز نیاز است، چراکه بهتر می‌تواند دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بهترین راهکار برای نوشتن فیلمنامه‌های مخاطب پسند را نگاه درست و عمیق به واقعیت‌های جامعه دانست و تاکید کرد: برخی افراد به دلیل آنکه با معضلات جامعه خود آشنا نیستند، قادر نخواهند بود ،تصاویر درستی از اتفاقات منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس حاوی سوژه‌های ناب و بکر است، بیان کرد: آنقدر در دفاع مقدس سوژه نهفته است که اگر فیلمنامه‌نویس متبحر باشد ،می‌تواند بخشی از آن را به درستی بیان کند، و بهترین فیلم‌ها را حتی به جامعه بین‌المللی ارائه دهد.

یحیی‌زاده با انتقاد شدید از نپرداختن به سوژه‌های دفاع مقدس افزود: چرا با وجود آنکه ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است، ولی تاکنون نتوانسته‌ایم آن را به درستی عرضه کنیم؟ چرا در پرداختن به این‌گونه سوژه‌ها دلهره و ترس داریم؟ چرا احساس می‌کنیم، مخاطب به طرق‌های مختلف باید به سمت گیشه کشیده شود؟ چرا دست روی وااقعیاتی که ملموس است وخیلی راحت پای علاقه‌مندان را به سینما باز می‌کند نمی گذاریم؟ این‌ها معضلاتی است که دامن‌گیر سینمای کشور شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در پایان گفت: نیاز است در کنار آموزه‌های لازم، نگاهمان به واقعیات روز جامعه را نو کنیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از گذشته پر افتخار مملکتمان، فیلم های ارزشی بسیار جذابی  تولید کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا