یزدفردا:حجت الاسلام مقدم در مجلس بزرگداشت سومين شهيد محراب و يادگارش حجت الاسلام صدوقي امام جمعه فقيد يزد، در مسجد حظيره افزود:حوزه خدمت‌رساني اين عالم بزرگوار بسيار گسترده بود و اين شهيد بزرگوار در طول حيات پربركتش نه فقط در دارالعباده يزد بلكه در بسياري از نقاط كشور حاضر مي‌شد و در امور مختلف فرهنگي و عمراني فعاليت مي‌كرد.

وي ادامه داد: شهيد صدوقي در دايره قرب الهي آنچنان اوج گرفت كه فاصله ها را در زندگي برداشته و رفتار و گفتار و عملش فقط براي رضاي خدا بود و همواره در مسير كمال الهي حركت مي كرد.

استاد حوزه هاي علميه كشور ،گفت: شهيد صدوقي با اخلاق و رويه خود همواره در حال تكامل بود و توانست با حس ازادي خواهي در مسير حق قدم بردارد و در نهايت به درجه رفيع شهادت نائل شود.

حجت الاسلام مقدم در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت ياد فرزند برومند سومين شهيد محراب حجت الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد، گفت: مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی اسوه تواضع، صبوری و مردم داری بود و صداقت و راستی برای او از همه چیز مهم تر بود.

وي افزود:  امام جمعه فقيد يزد نيز همچون پدر بزرگوارش هميشه همراه مردم بود و  درد مردم را داشت و اینگونه  نبود  که بخاطر مناصب و مسئولیتهایش از مردم دور بماندو حفظ صداقت برایش بیشتر از هرچیزی اهمیت داشت .

حجت الاسلام مقدم در پايان گفت: خاندان شهید صدوقی خاندان ریشه‌داری هستند كه در علم و فضیلت و تقوا و ورع و پارسائی  ريشه دارند و همواره براي خدمتگذاري به مردم همراه و همگام بوده اند.

در اين مراسم كه با حضور آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، حجت الاسلام محمد صدوقي يادگار امام جمعه فقيد يزد و نواده سومين شهيد محراب ، ائمه جمعه و جماعات ، استاندار ، جمع كثيري از مردم دارالعباده و دارالعلم يزد و مديران نهادها و دستگاهها در مسجد حظيره برگزار شد ، مرثيه خواني ، قرائت قرآن توسط قاري كشوري، نوحه خواني از ديگر برنامه ها بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا