مدیر کل بنیاد مسکن با حضور در شهرستان میبد در جلسه ای با فرماندار ، معاون وی و بخشدار مرکزی میبد در خصوص مسائل و مشکلات مختلف شهرستان به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

در ابتدای این جلسه محمد رضا رجایی از زحمات مدیر کل سابق بنیاد مسکن تشکر و قدر دانی کرد و گفت: بنیاد مسکن اگر چه در ساخت و واگذاری زمین به متقاضیان فعالیت نسبتا خوبی داشته است اما متاسفانه قیمت برخی از منازل مسکونی با قیمت موارد مشابه همخوانی ندارد و باید بگونه ای عمل شود که قیمت منطقی باشد.

فرماندار میبد به پتانسیل های خوب شهرستان میبد اشاره کرد و گفت : خوشبختانه در میبد روستاهایی با پتانسیل های بسیار بالا وجود دارد ولی متاسفانه بدلیل نداشتن برخی از زیرساخت ها از جمله جاده مناسب باعث شده تا جمعیت آنها کم شود و در صورت رسیدگی نه تنها باعث رونق خواهد شد بلکه بسیاری به این روستاها باز خواهند گشت و پویای به روستاها باز می گردد.

مدیر کل بنیاد مسکن نیز از فعالیت های صورت گرفته در شهرستان و همكاري مجموعه شهرستاني از جمله فرماندار ، بنیاد مسکن و بخشداریمركزي تشکر و اظهار داشت : متاسفانه علیرغم ذکر صریح اساسنامه این بنیاد در الزام برخی نهادها و دستگاه های اداری در ارائه خدمات و و همکاری با بنیاد مسکن ، شاهد برخی مشکلات هستیم که باعث شده در برخی موارد مجبور به اتخاذ تصمیماتی شویم که از آرمانهای این بنیاد دور است.

در ادامه قربانيان با اشاره به هماهنگي بنيادمسكن ، دهياري و بخشداري مركزي در خصوص خدمات و پروژه هاي عمران و آباداني روستاها به عنوان عاملي بسيار مهم در جهت توسعه و عمران روستايي ، خواستار هماهنگي بيشتر در اين زمينه شدند و البته از هماهنگي و همكاري بسيار خوب نهادهاي مذكور در سطح شهرستان ميبد ابراز خرسندي نمودند . 

در این جلسه همچنین بخشدار مرکزی میبد به بیان برخی از مشکلات روستاها از جمله طرحهاي هادی روستايي و حريم روستا ، ارائه خدمات در روستاهاي فاقد دهياري و برخي مشكلات مربوط به شهركهاي مسكوني  پرداخت و خواستار اتخاذ تصميمات مناسب در جهت رفع این مشکلات شد.

شایان ذکر است در این جلسه مباحثی مانند خدمات رسانی به شهرک های مسکونی و اراضی واگذاری ، بازنگری و تهیه طرح های هادی ، اعتبارات عمرانی روستاها ، طرح های تعیین محدوده و حریم روستایی و... عنوان و در خصوص مباحث مطروحه بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا