اعیاد شعبانیه و جشن های آن را پشت سر گذاشتیم و شاهد شب هایی پر از شادی و سرور به خاطر میلاد حضرت مهدی(عج) بودیم و شور و اشتیاق مردمانی را که بی صبرانه منتظر ظهور آخرین منجی هستند به چشم دیدیم. مردم شهر در سر هر کوچه و خیابان و هر گذری به یمن قدوم مبارک آن حضرت شربت و شیرینی پخش می کردند. همه دوست داشتند تا به نوعی ارادت و محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند.

اما نیمه های شب که همه پر از انرژی برای استراحت به خانه هایشان رفتند و آن همه هیاهو و شادی تمام شد خیابان های شهر از لیوان های یکبار مصرف و ظروف خالی نذری پر شده بود و جالب اینکه فردای آن شب صبح زود خبری از آن همه زباله نبود و چهره شهر دوباره طراوت و زیبایی خود را باز یافته بود.

نیمه شعبان را جشن گرفتیم و هزینه کردیم تا همه مردم در این روزها و این شب ها شاد باشند اما شاید رفتگران شهرداری با دیدن وضعیت خیابان ها و محل های برگزاری مراسم جشن و یاد کردن از زحمتی که باید فردای این جشن ها متحمل بشوند خم به ابرو بیاورند هرچند که آنها هم برای اینکه در ثواب برگزاری این جشن ها شریک باشند.

بی هیچ گلایه ای سختی رفت و روب خیابان ها را به جان بخرند ولی بهتر بود ما به عنوان یک شهروند سعی می کردیم تا با تحمل کمی سختی زباله خود را در کوچه و خیابان رها نکنیم تا هم کسی را آزرده خاطر نکرده باشیم و هم اینکه لبخندی را به خادمان شهر هدیه کرده باشیم و علاوه بر این خوشنودی امام زمان(عج) را به دست آورده باشیم.

به هر حال به همه کسانی که برای زیبایی شهر زحمت می کشند خدا قوت می گوییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا