یزدفردا :براساس اعلام روابط عمومی شهرداری میبد :یکی از کانال های ارتباطی مردم با شهرداری، سامانه 137 می باشد که شهروندان می توانند گزارش ها، پیشنهادها و شکایات خود را با گرفتن شماره 137 با شهرداری در میان بگذارند.

در میبد روزانه به طور میانگین 7 تا 10 مورد با سامانه 137 شهرداری میبد تماس گرفته می شود که نزدیک به 80 درصد تماس ها در رابطه با تخلفات ساختمانی می باشد.

براساس همین گزارش معمولاً در این گزارش ها شهروندان ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پروانه ساخت، تجاوز به حریم کوچه، ساخت سقف شیروانی به صورت نامطمئن، ساخت طبقه دوم و یا طبقات اضافی  را گزارش می دهند.

شکایت  مردم از همسایگان خود بیشتر به دلیل اشراف به ساختمان همجوار، استقرار سقف روی دیوار همسایه، حفاری های غیر مجاز، ایجاد چاله و دست انداز در مسیرهای عبوری و حفر چاه در کوچه می باشد.

همین گزارش تاکید دارد :از دیگر موارد گزارش شده به سد معبر در اثر تخلیه مصالح ساختمانی، بباقی ماندن نخاله های ساختمانی و گودبرداری های غیر مجاز و غیر اصولی  مربوط می شود.

در بقیه موارد شهروندان میبدی معضلات شهری مثل سد معبر توسط مغازه دارها، ترکیدن لوله، وجود سگ های ولگرد، رها شدن خودروهای فرسوده و یا مزاحمت های همسایگان به دلیل نگه داشتن دام و حیوان در منزل و ایجاد سرو صدا ناشی از فعالیت های کارگاهی را مطرح می کنند.

در مواردی نیز به آسیب وارده به اموال عمومی مثل تابلوها، ایستگاه اتوبوس، بریده شدن درخت و تخریب فضای سبز اشاره می کنند.

 روابط عمومی شهرداری میبد در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد:شهرداری میبد خود را امین مردم دانسته  و در این گونه موارد در چارچوب وظایف خود و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد و امیدواریم تا همشهریان محترم نیز با رعایت قانون و احترام به حریم اجتماعی همسایگان و همشهریان خود زندگی در شهر سالم و آرامی را تجربه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا