علی رغم اختصاص ماهیانه 5/5 میلیون متر مكعب آب برای استان و در اردیبهشت فقط 2/4 میلیون متر مكعب انتقال یافته است و هر ماه 45 میلیون متر مكعب آب زاینده رود به بخش كشاورزی اصفهان اختصاص داده شده است .

نماینده مردم تفت و میبد بر تسریع در رفع نگرانی اهالی استان یزد در مورد مساله اب بویژه شهرهای برخوردار از آب زاینده رود تاكید كرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده گفت: در حالی كه تخصیص آب زاینده رود برای استان یزد ماهیانه 2/8 میلیون متر مكعب می باشد امسال برای هر ماه 5/5 میلیون متر مكعب تعین گردیده و در اردیبهشت فقط 2/4 میلیون متر مكعب انتقال یافته است.

وی افزود:از سوی دیگر شنیده شده امسال در هر ماه 45 میلیون متر مكعب آب زاینده رود به بخش كشاورزی اصفهان اختصاص یافته است.

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به چگونگی رسیدگی و حل مشكل كم آبی استان تصریح كرد:لازم است وزیر نیرو تا دیر نشده برای استان یزد تدبیر ویژه ای داشته باشد تا حداقل شهرهای تفت،میبد،یزد و اردكان كه از این آب استفاده می كنند مشكلات آنان در این خصوص مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده در خصوص پیگیری جهت رفع مشكل كم آبی استان و حوزه انتخابیه اش گفت: در این خصوص علیرغم پیگیریهای مكرر در تذكر به نامجو وزیر نیرو بر موضوع مهم تسریع در رفع نگرانی آب آشامیدنی مردم استان كویری یزد تاكید شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا