یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/  فرماندار میبد تحقق عدالت در سلامت را از مهمترین مزایای طرح پزشک خانواده شهری برشمرد و گفت: اجرای این طرح ملی در سلب سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران،  صرفه جویی در مصرف دارو ، زمان، هزینه و پیشگیری از بروز بیماری ها بسیار موثر است.

 رجایی در گفت و گو با خبرنگار یزدفرداد، با بیان این مطلب که جهت اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری در شهرستان میبد تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اظهارداشت: تشکیل جلسه توجیهی ویژه کارشناسان ستاد شبکه، برگزاری نشست شورای سلامت، تشکیل جلسه توجیهی و هماهنگی پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان  امام جعفرصادق (ع)، شرکت در جلسه هماهنگی استان، صدور ابلاغ اعضای ستاد اجرایی شهرستان در این طرح ملی، تشکیل جلسه پرسش و پاسخ ویژه پزشکان عمومی و متخصصین در بیمارستان امام جعفرصادق (ع)، و تکثیر سی دی دستورالعمل نسخه 02 پزشک خانواده و تحویل به پزشکان عمومی جهت افزایش اطلاعات آنها از مهمترین اقدامات انجام شده در این خصوص در شهرستان میبد بوده است.

وی بابیان این مطلب که 37 پزشک عمومی در شهرستان میبد ثبت نام کرده اند گفت: شرایط ا حراز پزشکان متقاضی در دست بررسی است.

وی همچنین تجهیز کامل درمانگاههای شهرستان میبد  و مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر اقدامات مهم در این خصوص برشمرد و افزود: 71 هزار نفر از جمعیت شهری شهرستان میبد تحت پوشش این طرح ملی قرار می گیرند.

رجایی با اشاره به فواید و مزایای این طرح ملی اظهارداشت: برقراری تعامل قوی بین بیمار و پزشک ، جلب اعتماد بیماران، ارجاع به موقع به متخصص و سطوح بالاتر، تشخیص زودرس بیماریها وهمچنین جلوگیری از پیشرفت بیماری ها از مهمترین ویژگی این طرح است.

وی همچنین تحقق عذالت در سلامت را ازدیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: اجرای این طرح ملی در سلب سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران،  صرفه جویی در مصرف دارو ، زمان، هزینه و پیشگیری از بروز بیماری ها بسیار موثر است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا