آیت الله اعرافی به مناسبت چهاردهم تیر ماه سالروز تاسیس دهیاری ها پیامی را صادر کردند .

 

بسم الله الرحمن الرحيم

چهارده تيرماه سالروز تاسيس دهياريها را گرامي مي دارم و به همه دهياران ارجمند و شوراهاي محترم و مسئولان بخشداري و مردم شريف روستاها، تبريك مي گويم و از خدمات ارزنده دهياران و شوراهاي اسلامي و بخشداري محترم صميمانه تقدير و تشكر مي نمايم و نكاتي را بدين مناسبت يادآوري مي نمايم :

1-   روستا يكي از اركان جامعه سالم و پويا و داراي كاركردي بسيار موثر در زندگي سالم و بانشاط اجتماع است و صيانت از روستا و عمران و آباداني آن با رعايت اصول و معيارهاي « روستاي سرزنده و سرافراز و ريشه دار در سنتهاي اصيل » وظيفه همه مردم و مسئولان است.

2-   پايه ريزي « دهياريها » در كنار شوراهاي اسلامي ابتكار جالب و طرح ارزنده اي است و تحقق اين طرح در گرو همكاري و همراهي مسئولان ذي ربط است. آشكار است انجام وظايف مهم و متعدد دهياريها بدون هم دلي و هماهنگي و همراهي نهادها و ادارات و مسئولان شهرستان ميسر نخواهد بود و انتظار مي رود همه بخشهاي اداري و عمومي بيش از پيش به اين موضوع مهم عنايت ورزند.

3-   در كنار اصل پيشين، انسجام و هماهنگي دروني شوراهاي اسلامي و دهياريها با اشراف و هدايت بخشداري، اصل مهم ديگري است كه نبايد مورد غفلت قرار گيرد.

4-   از سوي ديگر هم كاري و هم افزائي دهياريها و فعال ترشدن سازمان دهياريها، مي تواند زمينه رشد و شكوفايي بيشتر را فراهم آورد.

5-   در شهرستان ميبد روستاهاي پرجمعيت و فعال در كنار شهر قرار دارد و ضرورت همبستگي شهر و روستا و ارائه خدمات مناسب به روستاها و نيز صيانت از هويت و كاركرد روستاها اهميت مضاعف دارد و اميد است مسئولان محترم استان و شهرستان در اين زمينه اهتمام ويژه مبذول دارند و زمينه هاي رشد و شكوفايي و ارتقاي روستاها را بر اساس طرحهاي جامع و اسناد راهبردي ، فراهم آورند.

 توفيق روزافزون همگان را خواهانم


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا