مدیر گروه گسترش شبکه های مرکز بهداشت استان یزد در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که با حضور امام جمعه،نماينده مجلس و فرماندار شهرستان برگزار شده بود از ثبت نام 550 پزشک در سطح استان یزد در طرح پزشک خانواده خبر داد.

یزدفردا"مدیر گروه گسترش شبکه های مرکز بهداشت استان یزد  در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که با حضور امام جمعه،نماينده مجلس و فرماندار شهرستان برگزار شده بود از ثبت نام 550 پزشک در سطح استان یزد در طرح پزشک خانواده خبر داد.

مدیر گروه گسترش شبکه های مرکز بهداشت استان یزد  در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که با حضور امام جمعه،نماينده مجلس و فرماندار شهرستان برگزار شده بود از ثبت نام 550 پزشک در سطح استان یزد در طرح پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگاريزدفردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تفت دکتر محمد مهدی بحری در جمع اعضاي شوراي اداري شهرستان تفت گفت:از این تعداد 15 نفر از شهرستان تفت ثبت نام نموده که اسامی این پزشکان پس از تایید صلاحیت مدارک،پروانه کار و محل مطب توسط بیمه ها به مردم اعلام می شود.

 وی با بیان اینکه این طرح از 15 مرداد ماه شروع می شود افزود: افرادی می توانند وارد این طرح شوند که وابسته به یکی از 4 نوع بیمه خدمات درمانی،تامین اجتماعی،کمیته امداد امام خمینی(ره) ونیروهای مسلح باشند.

وی به محدودیتهای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: یک از محدودیتهای این طرح فاصله کیلومتری است که هر شخص می تواند به فاصله 5/1 کیلومتری محدوده خود پزشک  را انتخاب نماید و محدودیت دوم سهم هر پزشک می باشد که بین 500 تا 250 بیمار سهم دارد و مردم می توانند برای هرگونه مشکل سلامت خود به پزشک منتخب خود مراجعه نمایند.

 

 

بحری با بیان اینکه به همراه هر پزشک خانواده یک پرستار و یک ماما نیز انجام وظیفه می کند افزود:هرکس از مسیر پزشک خانواده وارد دریافت خدمات سلامت شود کل هزینه هایش چه درمانی و چه دارویی رایگان خواهد بود و اگر از طرف پزشک منتخب به متخصصین بالاتر ارجاع داده شود فقط 5 تا 10 درصد هزینه باید پرداخت نماید و مردم از هر نظر در رفاه کامل خواهند بود.

 

 

وی در خصوص موارد اورژانسی و سفر نیز اظهار داشت:در موارد اورژانس نیز بیمار نباید منتظر پزشک خانواده بماند و با مراجعه به مراکز درمانی می تواند از همان خدمات پزشک خانواده برخوردار شود و در مورد سفر نیز شماره تلفنی اعلام خواهد شد که هرکس وارد هر شهری شد با تماس با این شماره تلفن برای دریافت خدمات راهنمایی شود.

این مسئول وضعیت استان را نسبت به سایر استانها در این خصوص مثبت ارزیابی کرد و گفت:ثبت نام از پزشکان انجام شده و خوشبختانه با مشکل پزشک مواجه نیستیم.

وی از مردم و مسئولین خواست برای اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری و همراهی بیشتری با دانشگاه و نظام سلامت استان داشته باشند و در صورت نیاز افرادی برای توجیه و توضیح در خصوص این طرح فرستاده خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا