جامعه‌المصطفی بر آمده از اندیشه مهدوی است و افتخار می‌کند، خادم مهدویت بوده، گام‌هایی را برای زمینه سازی ظهور و مهدویت فراهم ‌کند

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، این مراسم، با سخنرانی آیت الله اعرافی و باحضور طلابی از ملیت‌های مختلف، عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصر(عج) و مردم متدین قم در شبستان غربی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آیت‌الله اعرافی در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد مبارک شعبان به خصوص نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: «برگزاری نمایشگاه باشکوه در این مکان مقدس، گامی به جلو برای گسترش مهدویت و حرکت جهانی به سمت جامعه مهدوی می‌باشد».

رییس جامعه‌المصطفی افزود: «به اتفاق همه مسلمانان، اعم از پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و اهل سنت، آیات فراوان و متعددی با مسئله مهدویت و منجی جهانی گره خورده است».

آیت‌الله اعرافی با بیان آیاتی چند از قرآن کریم یادآور شد: «در قرآن کریم 200 آیه وجود دارد که به نحوی با مسئله مهدویت ارتباط دارد؛ برخی با تفسیر و برخی نیز با تعدیل منطبق بر مهدویت است».

وی با اشاره به آیاتی که می‌تواند مسئله جهانی شدن اسلام را یاداور شود، خاطرنشان کرد: «آیه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونََ» یکی از آیاتی است که به تنهایی مهدویت را اشباع می‌کند».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «با رسالت و بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) و تداوم و پیشرفت اسلام، بشریت به جایی می‌رسد که اسلام بر همه ادیان غالب شده، افکار اسلامی همه را در بر می‌گیرد».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «آیات قرآن کریم فلسفه‌ای را برای رسالت ذکر می‌کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است و قطعا اتفاق خواهد افتاد و آن روزی است پیام رسول خدا(ص) در تمام جهان طنین انداز خواهد شد».

رییس جامعه‌المصطفی تصریح کرد: «آیات قرآن کریم ضمن اثبات منجی بشریت، به صراحت اعلام می‌کند که مسیر به سمتی است که پیام رسول خدا(ص) بر همه عالم خیمه خواهد افکند».

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: «با توجه به همه مجاهدت‌ها و رشادت‌هایی که در تاریخ تا به امروز رخ داده، هنوز بشریت با آن نقطه‌ای که در قران به آن وعده داده شده است، فاصله دارد».

وی با اشاره به آیاتی دیگر، گفت: «اداره سیاسی زمین با همه امکانات، قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روزگاری به دست صالحان سپرده خواهد شد».

رییس جامعه‌المصطفی اظهار داشت: «در میان آیاتی که به نوعی با مهدویت ارتباط دارد، آیاتی است که می‌گوید؛ حرکت تاریخ به سمت اهتراز پرچم اسلام در سراسر جهان می‌باشد و به تنهایی اشاره به مسئله مهدویت و حرکت تکاملی بشر دارد».

وی با بیان این که مهدویت و منجی‌گرایی عقیده‌ای است که در ادیان و مکاتب گوناگون، حتی در اندیشه‌های غیر اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: «حرکت تاریخ به سمت جهانی شدن بوده، این تفکر در تمام ادیان و حتی فلسفه‌های مادی به یک نقطه جهانی و یکپارچگی عالم اشاره می‌کند».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به امتیازات مسئله مهدویت در مکتب پر افتخار اهل بیت(علیهم السلام)، خاطرنشان کرد: «انسان کامل و معصوم در محور حرکت جهانی بودن، اولین امتیاز و برتری در اندیشه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می باشد، که در آن تکامل بشری به دست او محقق خواهد شد».

رییس جامعه‌المصطفی گفت: «نجی در اندیشه اهل بیت(علیهم السلام) انسانی زنده، حاضر و دارای ارتباط با همه بشریت است؛ با دلیل روشن اثبات می‌گردد، آن انسان کامل به قدری که دارای غیبت است، حی و حاضر است».

وی سومین ویژگی مهدویت را توان ارتباط عاشقان و منتظران با منجی دانست و تصریح کرد: «رابطه انتظار در اندیشه مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، رابطه‌ای پویا و با نشاط می‌باشد؛ نه ارتباط خیالی، زائیده تاریخ ذهنی و موجودی که در آینده خواهد آمد».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یاداور شد: «در اندیشه ناب اسلامی، محور تحول بزرگ جهانی، حضور داشته، بر ما مشرف می‌باشد و اعمال ما را می‌بیند؛ ما نیز می‌توانیم ارتباط و رابطه با او داشته باشیم».

آیت‌الله اعرافی وجود و احاطه نائبان عام در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را یکی دیگر از ویژگی‌های این مکتب عنوان کرد و افزود: «این همان چیزی است که در اندیشه و تفکر شیعی با عنوان ولایت فقیه و مرجعیت اجین شده است».

وی پنجمین ویژگی را جامع و مشخص بودن ملاک‌ها و شاخص‌های حکومت مهدوی دانست و یادآور شد: «در اندیشه مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، روایات، حرکت تاریخ به سمت جامعه‌‌ی مهدوی را مشخص نموده‌اند. به گونه‌ای که می‌توان گفت؛ جامعه مهدوی جامعه گنگ و مبهم نیست؛ بلکه تمام ملاک‌ها و شاخص‌ها در آن مشخص می‌باشد».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف انتظار و تکامل پایانی،گفت: «معرفت امام رکن اول انتظار به شمار می‌رود».

وی محبت، شیفتگی، عشق و دل‌دادگی را یکی دیگر از ابعاد انتظار دانست و تصریح کرد: «هم افق و هم آوا شدن با امام عصر(عج) و جامعه‌ای که ایشان می‌خواهند، رکن سوم انتظار به شمار می‌رود».

رییس جامعه‌المصطفی با بیان این که باید در عمل زمینه‌ساز حرکت بزرگ و اتفاق عظیم تاریخی باشیم، اذعان داشت: «روایات و آنچه که در عمل شاهدیم، کانونی برای حرکت بشریت به سمت جامعه مهدوی است».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قم را محوری برای معرفی مهدویت به تمام بلاد عالم دانست و اذعان کرد: «در سایه‌سار حوزه‌های علمیه و انتظار امام زمان(عج) نسل‌های زیادی تربیت شده‌اند».

وی افزود: «امروز به برکت کوشش حوزه علمیه قم، پیدایش انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد تبدیل شدن قم، به پایگاهی برای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و عقیده مهدویت در عالم هستیم».

رییس جامعه‌المصطفی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی و امتداد آن در مقاطع مختلف و بیداری اسلامی را پیچ بزرگ تاریخ عنوان کرد و یادآور شد: «امروز جهان به برکت انقلاب اسلامی به سمت حاکمیت ارزش‌های اسلامی و قله بلند جامعه مهدوی در حرکت است.»

آیت‌الله اعرافی با بیان این که قم مرکز تفکر الهی، دینی و اسلامی است، اظهار داشت: «آگاهی و رشد ملت‌ها، در گرو معرفی اندیشه مهدوی است و قم این اندیشه را نمایندگی کرده، پایگاهی برای افزایش معرفت و محبت انسان‌ها به امام زمان(عج) می‌باشد».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «جامعه‌المصطفی بر آمده از اندیشه مهدوی است و افتخار می‌کند، خادم مهدویت بوده، گام‌هایی را برای زمینه سازی ظهور و مهدویت فراهم ‌کند».

رییس جامعه‌المصطفی با اشاره به نمایشگاه سفیران آفتاب، اظهار داشت: «هزاران انسان عالم و دانشمند، از ده‌ها کشور دنیا پرچم دار معارف مهدوی هستند».

آیت‌الله اعرافی در پایان با تاکید بر این که همه باید به سمت جامعه مهدوی حرکت نماییم، تصریح کرد: «با نیروی وحدت و پرهیز از تندروی‌ها و تعصبات تند تاریخی، این حرکت اسلامی باید به سوی اهداف جامعه مهدوی پیش رود».

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا