محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

 محمود عالیشوندی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

از این خانواده ی بزرگوار تا قبل از قبول پست مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بسیار شنیده بودم و به سبب قرابت نسبی و سببی که با یزد داشتم همیشه با نگاهی همراه با ارادت و احترام به نام و جایگاه این خانواده می نگریستم اما حضور 26ماهه در یزد و آشنایی کلامی و عملی با مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین صدوقی این حس را در حقیر به وجود آورد که می توان با درایت و عقلانیت خیلی از سختی ها و ناکامی ها را به فرصتی شیرین و قابل قبول تبدیل نمود.

در زمان هایی که موجی از بد اخلاقی ها فضای کار و تلاش را ناخواسته دچار چالش هایی دردسر ساز کرده بود این آرامش و تواضع مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین صدوقی بود که ادامه ی مسیر خطیر به بار نشستن باور های انقلاب بزرگ اسلامی را همراهی و رهبری می نمود. کلام و نگاه نافذ این مرد بزرگ به مخاطب خود آنچنان آرامشی می داد که ناخودآگاه حسی آمیخته با نزدیکی و خودمانی شدن بر فضای هر   جلسه ای سایه می افکند و در این فضا بود که خیلی از باورها و برنامه های فرهنگی به سادگی به بار نشست.

حضور همیشگی و نقد و نظرات کارساز در حوزه ی فرهنگ و هنر از بارز ترین صفاتی بود که ما را در آن ایامِ همکاری و همراهی دستیاری های بسیاری نمود. برنامه های فرهنگی همیشه با نام و حضور بی تکلف و خالی از تجمل و هماهنگی های آنچنانی مرحوم صدوقی توأم بود و همین همراهی و حضور ما را در آن ایام دلگرمتر می ساخت به گونه ای که خود را در کنار نماینده مقام عظمای ولایت و امام جمعه ی یزد آرام و پر انرژی احساس می نمودیم و برای ادامه ی مسیر کوشاتر.

در این ایام که مقارن است با نخستین سالگرد درگذشت این فرزانه ی آرام و صبور و ایام شهادت والد گرامی ایشان که در محراب عبادت و تلاش به خون غلطید خود را از هر زمانه ی دیگر غمگین تر احساس می نمایم اگرچه بنا به دلایلی توان حضور در مراسم باشکوه این یادبود بزرگ را در خود نمی بینم اما حتم دارم مردم کوشا، قدرشناس و ولایتمدار دارالعباده یزد با حضور خود صحنه ای زیبا را رقم خواهند زد و از امام    جمعه ی متواضع و دوست داشتنی خود به طرز شایسته ای قدردانی و یاد خواهند نمود با تمام تواضع و احترام این سالگرد غم آلوده که به طور حتم تابستانِ گرم یزد را حزن آلوده تر از همیشه خواهد نمود وظیفه ی خود دانستم با قلمی ناتوان و زبانی الکن مراتب تسلیت، قدرشناسی و احترام خود را به این بیت گرانقدر ابراز و اعلام نمایم. با درخواست اعلی ترین درجات معنوی و اُخروی برای شهید معظم محراب حضرت آیت الله صدوقی ره و مرحوم حجت الاسلام والمسلین حاج شیخ محمد علی صدوقی ره از درگاه باریتعالی برای خانواده ی ارزشمند شان صبر و ثواب کثیر و برای فرزند برومندشان محمد آقا صدوقی طول عمری با برکت و ایامی پر از سعادت و افتخار آرزومندم.

                                                    با ادای ارادت و احترام

                                                  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا