یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد گفت: نخستين سالگرد حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و سی‌امين سالگرد شهيد محراب آيت‌الله صدوقی از دهم تا 12 نیرماه در یزد برگزار می شود.

 اعظم السادات میرجلیلی – خبرنگار یزد فردا: --  حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد  در جمع  خبرنگاران رسانه های گروهی استان یزد افزود: مجلس بزرگداشت سومین شهید محراب و امام جمعه فقید یزد روز شنبه 10 تيرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حظيره و روزهای يك‌ شنبه و دوشنبه، 11 و 12 تيرماه بعد از نماز مغرب و عشا در بيت سومين شهيد محراب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  سخنران این مراسم حجت‌الاسلام راشد يزدی خو اهد بود ، ادامه داد: بیت آیت‌الله صدوقی تنها از حجت‌الاسلام راشد یزدی به عنوان سخنران و آقای انصاریان به عنوان مداح دعوت کرده و بقیه دعوت‌ها به صورت اطلاع‌رسانی بوده است و هیچ دعوت رسمی از شخصیت خاصی انجام نگرفته است. 

نواده سومین شهید محراب در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  حجت‌الاسلام صدوقی چندین پروژه را برای اجرا پیگیری می نمود اما فرصت اجرای آن را پيدا نكرد که يكی از اين پروژه‌ها، طرح مسكن جوانان است و با پیگیری های انجام شده به فضل خدواند 11 تيرماه جاری عملیان اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

یادگار امام جمعه فقید یزد ادامه داد: زمين یکصد هزار هكتاری برای احداث يك مجتمع 200 واحدی برای جوانان كم بضاعت در آستانه ازدواج در بلوار استقلال یزد در زمان حيات ايشان خريداری شده که يازدهم تیرماه  و در نخستين سالروز درگذشت ايشان فعالیت های اجرایی مرتبط با آن آغاز بکار می شود و امیدواریم اين پروژه در دومين سالگرد درگذشت مرحوم صدوقی نيز مورد بهره‌برداری قرار گيرد.

 حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: تكميل و احداث فازهای دو و سه بيمارستان شهيد صدوقی نيز از ديگر پروژه‌های در دست اجرای مرحوم صدوقی می باشد.

وی به برخی از خصلت های مردمی و اسلامی حجت الاسلام محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد اشاره نمود و گفت: مرحوم صدوقی از پدر شهيدشان درس های بسياری گرفته بودند و مردم داری مهمترين ويژگی شهيد صدوقی و فرزند ايشان مرحوم صدوقی بود. 

نواده آیت الله صدوقی سومین شهید محراب گفت:  سال گذشته در 11 تيرماه زمانی كه مردم برای شركت در كنگره آيت‌الله صدوقی آماده می ‌شدند، خبر فوت فرزند ايشان، حجت ‌الاسلام صدوقی، امام جمعه يزد به مردم رسيد و مردم پس از 30 سال گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله صدوقی در چنين روزی عزاداری باشكوهی برای فرزند ايشان برگزار كردند.

حجت الاسلام صدوقی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این مراسم ها گفت: مرحوم صدوقی علاقه ویژه‌ای به امام راحل داشت و توهین به خود و پدر شهیدش را بارها و بارها شاهد بود و گذشت کرد اما از توهین به امام هرگز گذشت نکرد و پس از امام نیز این علاقه به مقام معظم رهبری منتقل شد و همواره پشتیبان واقعی ولایت فقیه بود و در عمل نیز این موضوع را بارها ثابت کرده بود .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا