زارع زاده با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: پیام شهید مقدس است و کسانی که در راستای تبلیغ این پیام ها تلاش می کنند نزد پروردگار ماجورند.

بافق "خبرنگاریزدفردا  "رحیم احمدی روشن" در مراسم یادواره شهدای گمنام سبزدشت در تپه نورالشهدا دولت آباد با حضور امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین محلی ، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم  با اشاره به ایستادگی ملت ایران دربرابر مستکبران و استعمارگران اظهار داشت : ملت ایران همواره در صحنه های آزمایش الهی پیروز بیرون آمده و ایستادگی این مردم در حمایت از انقلاب و رهبری همواره پایدار است .

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی جوانان در صحنه های مختلف افزود: امروز جوانان کشور ایران اسلامی در جبهه علم و فناوری شجاعانه د ربرابر دسیسه های دشمنان ایران مقاومت می کند.

پدر شهید احمدی روشن تصریح کرد: قشر دانشگاهی و جوانان و نوجوانان با تعهد و تخصص خود در زمنیه دانش هسته ای ثابت کرده اند که استکبار جهانی ناتوان و ذلیل است و در این زمینه راهی از پیش نخواهد برد.

احمدی روشن با بیان اینکه اکنون انقلاب بیش از 16هزار شهید هسته ای تقدیم کرده است خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با به شهادت رساندن مصطفی احمدی روشن قصد ناامید کردن دانشمندان هسته ای کشور را از صحنه داشت که با عنایت خداوند د راین زمینه نیز ناکام ماند.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن  شهادت را اوج کمال و سعادت  عنوان کرد و تصریح کرد: ملت ایران از شهادت در راه خدا که اوج سعادت اس ابایی ندارد و در این راه پاشنه کشیده حاضر و آماده است .

وی عنوان کرد : بعد از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن بیش از پنج هزار دانشچو از سراسر کشور برای تغییر رشته خود به فیزیک اعلام آمادگی نمودند که این بیانگر  بصیرت و آگاهی جوانان دانشجو به این مسئله است .

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان خاطراتی از شهید مصطفی روشن افزود: ولایتمداری و تلاش شبانه روزی مصطفی احمدی روشن دو شاخص برتر این شهید است که همواره در وجود این شهید دیده می شد.

احمدی روشن به دیدگاههای برتر فرزندش اشاره کرد و گفت :افق فکری شهید مصطفی احمدی روشن جهانی بود و اندیشه ای بزرگ داشت و همواره بر این اعتقاد بود که کشورهای مسلمان نباید به بیگانگان وابسته باشند.

وی با اشاره به موفقیت های اخیر کشور د رزمینه غنی سازی و انرژی هسته خاطر نشان کرد: اگر امروز استکبار جهانی و گروه 1+5 تن به خواسته ای ایران داده است به خاطر این است که این کشورها به استقلال  ایران د راین زمینه پی برده اند .

 احمدی روشن همچنین با تبریک دستگیری عاملان ترور شهدای هسته ای کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)  بیان داشت : اطمینان قلبی داشتیم که خون این شهدا هرگز از بین نخواهد رفت و مهره های کثیف استکبار به چنگ عدالت گرفتار می شوند.

وی تصریح کرد : اعلام خبر دستگیری عاملان ترور شهدای هسته ای موجب خوشحالی همه ملا ایران و شادی قلب مقام معظم رهبری شد که از این بابت سجده شکر بجا می آوریم .

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با تجلیل از خانواده شهید مصطفی احمدی روشن به بیان ویژگیهای شهدا پرداخت و گفت : شهدا از ویژگی هایی برخوردارند که نمی توان هیچ شخصیتی را با این ویژگی ها مقایسه کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به جایگاه شهادت در قرآن افزود: همه شهدا در نزد پروردگار از جایگاه عظیم و بزرگی برخوردارند که این عظمت به خاطر جانفشانی آنان د راه خداوند بدست آمده است .

امام جمعه بافق تربیت صحیح و دامان پاک خانواده شهید مصطفی احمدی روشن را عامل موفقیت و سعادت این شهید عنوان کرد و گفت : موفقیت های امروز کشور در زمینه هسته ای مرهون تلاش ها و از خود گذشتگی جوانانی چون مصطفی احمدی روشن است .

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادمان با توصیف جایگاه شهادت نزد  خداوند گفت : ما در نظام مقدس اسلامی سه گروه شهدا داریم که گروه اول برای ایجاد نظام و گروه دوم برای تثبیت نظام و گروه سوم برای باروری نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به فیض عظیم شهادت دست یافتند.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده تصریح کرد : شهدای هسته ای ما به ویژه شهید مصطفی احمدی روشن برای باروری و پیشرفت نظام همواره در تلاش بودند که مزد این تلاش ها که همان شهادت در راه خدا بود را کسب کردند.

وی اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری یادواره های شهدا  افزود: برگزاری این یادواره ها باعث جاودانگی پیام و راه شهدا شده و به گوش آیندگان می رسد.

نماینده مردم بافق پیام شهدا را برگرفته از خط سرخ عاشورا عنوان کرد و بیان داشت : همانگونه که پیام عاشورا در طی قرون متمادی جاودانه شد و باعث بوجود آمدن این نظام گردید این مجالس نیز موجب انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده می شود و آنان نیز از مواهب خون های بحق ریخته شده بهرمند می شوند.

زارع زاده با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: پیام شهید مقدس است و کسانی که در راستای تبلیغ این پیام ها تلاش می کنند نزد پروردگار ماجورند.

تجلیل از پدر شهید مصطفی احمدی روشن با اهدا لوح تقدیر، اجرای سرود شهادت و ولایت ، غباروبی قبور شهدای گمنام ، پخش نماهنگ ، پخش بلوتوث سخنان رهبری ، مداحی و حماسه خوانی دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفتمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق بود.

تپه نورالشهدای روستای دولت آباد در فاصله 85 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد  و میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا