یزدفردا"علی حسن پور خبرنگاریزدفردا: ،‌مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد در ديدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان بافق مهمترين وظيفه و رسالت كميته امداد امام خميني (ره ) را حفظ کرامت و شان مدجویان و صیانت از شرافت و عزت نفس نیازمندان بيان كرد.

 

"محمد اکبری" گفت: یکی از رسالت های این نهاد کمک به خودکفایی و توانمند سازی مددجویان است و باید به سمتی حرکت کنیم تا هرسال جمعی از مددجویان با اشتغال در طرح های خودکفایی روی پای خود بایستند و از خدمات کمیته امداد بی نیاز شوند.

 

اكبري مهمترين رسالت كميته امداد در دهه چهارم را توانمندسازي خانواده ها دانست و افزود: در بحث توانمندسازي رويكرد ما از سمت خدمات مستمر و فرسايشي به سمت تك خدمتي مي رود به طوري كه سالانه 10 درصد مددجويان در قالب طرح توانمندسازي بايد از چرخه امداد خارج شوند.

 

وي با تأکید بر رفتار صحیح با افراد نیازمند و وظيفه اصلي كميته امداد افزود: در برخورد با نیازمندان و خانواده های معزز و پر تلاش آنها باید با عطوفت و رافت اسلامی رفتار کنیم زیرا فقر مالی هیچگاه موجب نمی شود عزت و کرامت انسانها خدشه دار شود و آسیب ببیند.

 

‌مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد اظهار کرد: کمیته امداد در امر اشتغال با تکیه بر توان کارشناسان خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

اكبري افزود: کمیته امداد به عنوان نهاد الگو، در راستای محرومیت‌زدایی شناخته شده که بالاترین افتخار ما در این سه دهه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اعتماد سازی در سطح جامعه بوده است.

امام جمعه بافق در اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از زحمات مدير و كاركنان خدوم كميته امداد امام خميني (ره) گفت: كميته امداد امام خميني(ره) در جامعه ، خصوصاً در قبال محرومين رسالت بسيار خطيري را برگزيده است و از همه كاركنان اين نهاد كه شبانه روز در حال خدمت به محرومين هستند بايد تشكر كرد.

حجه الاسلام سليماني افزود: کمیته امداد امام خمینی به برکت انفاس قدسیه امام خدمات خود را آغاز کرد و وظیفه دارد تا ضمن حفظ عزت و کرامت افراد تحت پوشش نگذارد جایگاه والای نیازمندان مخدوش شود.

 

سليماني اظهار داشت: كميته امداد به عنوان نهاد الگو در راستاي محروميت زدايي شناخته شده كه بالاترين افتخار ما در اين سه دهه بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، اعتمادسازي در سطح جامعه بوده است.

 

فرماندار بافق با اشاره به شناسايي خوب افراد و ايجاد كارهاي زيربنايي گفت: بسیاری از خانواده های کمیته امداد از استعداد بسیار بالایی برخوردارند که اگر حمایت شوند می تواند شکوفا شود و کارهای بزرگی انجام شود. 

 

وي گفت: رسالت کميته امداد تاليف قلوب است تا دلهاي نگران ، پريشان و آشفته محرومان و نيازمندان را ثبات بخشد.

 

وی گفت: برای جا افتادن فرهنگ کار و تلاش نیازمند کار فرهنگی هستیم که در این زمینه باید یک عزم همگانی به ‌ویژه از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ‌وجود آید.

حسين ندافيان با اشاره به رسالت كميته امداد مبني بر محروميت زدايي و ايجاد اشتغال گفت:در خصوص محروميت زدايي برنامه شهرستان اين است تا با محوريت وقف اين مهم را رفع كرده زيرا يكي از اهداف وقف محروميت زدايي است.

وي آموزش را در کنار کارهای فرهنگی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: هر طرحی که کمیته امداد اجرا کرده و قبل از آن آموزش‌های لازم را ارائه کرده است، آن طرح از موفق‌ترین طرح‌های اشتغالی اجرا شده بود که باید به این مهم توجه بیشتری کنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا