تفت "یزدفردا:اولین جلسه شورای مواد مخدر شهرستان تفت در سال 91  با حضور فرماندار و ساير اعضا در محل فرمانداري برگزار شد.

به گزارش یزدفردا، فرماندار تفت در این جلسه با بیان اینكه شهرستان تفت یك شهرستان ییلاقی است و افراد غیربومی در این شهرستان زیاد تردد دارند افزود:باید آمار دقیق بومی در نظر گرفته شود.

ابوالقاسم دهقان با اشاره به اینكه كارهای فرهنگی زیادی چه در مدارس و چه دردانشگاهها و مراكز علمی در سطح شهرستان انجام شده افزود:آگاهی از مضرات مواد مخدر باید از همان كودكی آموزش داده شود و نشست صمیمی با دانشجویان و اجرای همایشها و كلاسهای آموزشی بیشتر را خواستار شد.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد نيز در اين جلسه با بیان اینكه هر ماه باید یك جلسه در موضوع مواد مخدر در شهرستانهای استان برگزار شود گفت:دیدگاهها باید متعهدانه و مصوبات باید باكیفیت باشد و مجریان امر پیگیریهای مجدانه و دلسوزانه داشته باشند.

محسن دادرس وی فرهنگ سازی و برگزاری كلاسها و همایشهای آموزشی در دانشگاهها،مدارس و در جمع عموم مردم در روستاهها را جهت كاهش استفاده از مواد مخدر،سیگار و قلیان و باورهای غلط بسیارموثر دانست و گفت: استفاده از این مواد مخصوصا در دانشگاهها زیبنده این مراكز علمی نیست. وي از مسئولین امر خواست تا با همكاری متعهدانه و دلسوزانه دست بدست هم دهند تا مضرات استفاده از انواع گوناگون مواد مخدر و قرصهای روانگردان از پایه ابتدایی آموزش داده شود و برای برگزاری دوره های تربیت مربی و ایجاد تشكلهای مردمی در این خصوص اعلام آمادگی نمود.

افراد حاضر در جلسه نیز هركدام دیدگاهها و بیانات خود را در این خصوص اعلام داشتند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا