یزدفردا :سخنگوی شورای نگهبان از سه ایراد شورای نگهبان بر لایحه بودجه سال 1391 خبر داد و گفت: لایحه بودجه برای رفع ایرادات به مجلس عودت داده شد.
عباسعلی کدخدایی روز جمعه با بیان اینکه شورای نگهبان کار بررسی لایحه بودجه را روز پنج شنبه به اتمام رساند، گفت: ما پس از بررسی لایحه بودجه در همان روز پنج شنبه، آن را به مجلس عودت دادیم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان سه ایراد بر لایحه بودجه 1391 گرفته است، گفت: یکی از ایرادات در خصوص شرکت ملی نفت و گاز بود که مصوبه مجلس در این زمینه ابهام دارد چرا که هنوز اساسنامه این شرکت مصوب نشده است.

وی افزود: ایراد دیگر شورای نگهبان منطبق با اصل 35 قانون اساسی است.

«بر اساس اصل 53 قانون اساسی کلیه‏ دریافتهای‏ دولت‏ در حساب های‏ خزانه‏ داری‏ کل‏ متمرکز می‏ شود و همه‏ پرداختها در حدود اعتبارات‏ مصوب‏ به‏ موجب‏ قانون‏ انجام‏ می‏ گیرد».

سخنگوی شورای نگهبان از جلسه فوق العاده شورای نگهبان در عصر شنبه خبر داد و اظهار داشت: قرار است مجلس بعدازظهر شنبه ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه را اصلاح کند که پس از اصلاحات، این شورا جلسه فوق العاده خواهد گذاشت و مصوبه مجلس را بررسی می کند.

کدخدایی اظهار امیدواری کرد تا لایحه بودجه فردا شنبه نهایی شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در آخرین روز بررسی لایحه بودجه ، بودجه 5 میلیون و 665 هزار و 618 میلیارد و 35 میلیون ریالی کل کشور را به تصویب رساندند و برای تائید نهایی به شورای نگهبان فرستادند.

منبع:  جام جم آنلاین

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا