بافق :خبرنگاریزدفردا :میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق بمناسبت هفته میراث فرهنگی نمایشگاهی از تولیدات دستی حصیری در محل خانه وحشی بافقی برگزار میکند. این نمایشگاه در یک غرفه و  ادامه خواهد داشت.
 رئيس ميراث فرهنگي ،‌گردشگري و صنايع دستي بافق گفت: در این نمایشگاه که با هدف ارتقاء و افزایش سطح تولیدات صنایع دستی شهرستان بویژه هنر حصیر بافی که مختص شهرستان میباشد برگزار میشود.

"عباس قديريان" افزود:حصیر بافی از جمله هنرهای سنتی شهرستان بافق میباشد که به سبب وجود درختان خرما و نخیلات فراوان بعنوان مواد اولیه این هنر، از اعتبار و ارزش فراوانی در بین صنایع دستی شهرستان برخوردار است.

وي با اشاره به زیر مجموعه ها و مواد اولیه بر گرفته از اجزاء درخت خرما گفت: بادبزن بافی( اسمی و ساده)، جارو بافی، حصیر بافی، پادری بافی، طناب بافی و رشته منسوخ شده منال بافی از محصولات اجزاء درخت خرما مي باشدکه در این غرفه به نمایش گذاشته میشود .

قديريان تصريح كرد:این نمایشگاه در محل خانه وحشی بافقی (اداره میراث فرهنگی بافق) از روز پنج شنبه 28/2/91  آغاز و به مدت یک هفته داير مي باشد.

علاقه مندان میتوانند جهت بازدید در تاریخهای فوق از ساعت 8 صبح لغایت 14 به نشانی بافق- میدان خان –خانه وحشی بافقی مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا