یزدفردا : علي مطهري فردي پاک ،مومن ،شريف و از بيت شريف است اما کانديداتوري براي رياست جمهوري ورزيدگي سياسي بيشتري طلب مي کند .
محمدرضا تابش عضو فراکسيون اقليت مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني آريا درباره آرايش سياسي مجلس نهم گفت:در مجلس نهم نبايد فقط به دو جبهه متحد و جبهه پايداري اکتفا کنيد زيرا اين دو جبهه فقط به وجود آمدند تا در غياب رقيب يک شور و حالي به انتخابات دهد اما در حال حاضر مسائلي في ما بين اين دو جبهه وجود دارد جدي شده و البته جدي تر هم خواهد شد.
وي افزود:در واقع زمينه اختلافات درون اصولگرايان وجود داشت که الان بروز و ظهور پيدا کرده لذا من فکر مي کنم اول جبهه متحد دوم جبهه پايداري سوم طرفداران دولت که حتي اگر شده يک فراکسيون کوچکي خواهند داشت و البته يک طيفي از اصلاح طلبان نيز در قالب يکي دو کانديدايي که بخواهند براي رياست جمهوري بيايند در مجلس نهم فعاليت خواهند کرد.
تابش تصريح کرد:در واقع در بين اصولگرايان مي شود چهار گروه را ديد که اين مساله نشان دهنده جدي بودن اختلافات در اين طيف است به طوري که حتي حزب موتلفه را از ميان خود حذف کردند.
وي خاطرنشان کرد:اصولگرايان پاي آيت الله مصباح و آيت الله مهدوي کني و آيت الله يزدي را به ميان کشاندند که اين نشان دهنده اختلافات اين گروه است اما با اين وجود اگر امنيت ابراز عقيده و نظر و کار تخصصي در مجلس نهم وجود داشته باشد بنده معتقدم تاثير گذارترين فراکسيون در مجلس فراکسيون مستقل ها خواهد بود.
تابش تاکيد کرد:ما تلاش مي کنيم اين طيفي که به عنوان مستقل ها وارد مجلس شده اند که برخي اصلاح طلب هستند بتوانند در زمينه هايي با فراکسيون اصلاح طلبان همکاري داشته باشند.
اين عضو فراکسيون اقليت مجلس درباره رياست مجلس نهم خاطرنشان کرد:به حدي در بين اصولگرايان شليک خمپاره و موشک به سمت يکديگرشديد است که ما از آنها خواهش کرديم يک منطقه حائلي براي ما معلوم کنند که اين خمپاره ها به ما اصابت نکند لذا چون ما چنين درخواستي مطرح کرديم بنابراين بهتر است درباره رياست مجلس نهم نيز اظهار نظر نکنيم تا امنيت ما بيشتر تضمين شود.
تابش درباره آراء بالاي علي مطهري در انتخابات مجلس نهم و شايعاتي مبني بر کانديداتوري وي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت:به دليل رفتارهاي بدي که با آقاي مطهري صورت گرفت در حالي که اگر جبهه اصولگرايان ايشان را در خودش حفظ کرده بود و يا تامل کرده بودند که آقاي مطهري برخي از مکنونات قلبي خويش را بيان کند اين اتفاق نمي افتاد در واقع آنها مطهري را دفع کردند و مردم ايشان را جذب کردند.
وي افزود:بايد وضعيت مردم را ديد و نبايد خود را به خواب غفلت زد علي مطهري فردي پاک ،مومن ،شريف و از بيت شريف است اما به عقيده من کانديداتوري براي رياست جمهوري ورزيدگي سياسي بيشتري طلب مي کند تا اينکه شخصي خود را در معرض راي مردم براي رياست جمهوري قرار دهد.
تابش همچنين حضور خاتمي در رياست جمهوري يازدهم به عنوان کانديدا را بعيد دانست و تصريح کرد:اگر زمينه لازم فراهم شود ممکن است اصلاح طلبان جاني بگيرند و دوباره فعاليت انتخاباتي داشته باشند که البته با اين شرايط بعيد مي دانم آقاي خاتمي براي اعتلاي جمهوري اسلامي از آبروي خويش و زنده ماندن اصلاحات مايه گذاشت اما متاسفانه از سوي رقبا رفتار مناسبي ديده نمي شود لذا اگر شرايط فراهم شود درباره انتخابات بعدي تصميم گيري مي کنيم.
وي اظهار داشت:اصلاح طلبان از طيف هاي مختلفي تشکيل شده اند لذا بايد درباره انتخابات رياست جمهوري به اجماع نظر برسند از اين رو زود است در اين باره اظهار نظر کنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا