نماینده مردم اردکان گفت: معلمان و فرهنگیان نقش برجسته ای در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

اردکان "یزدفردا :نماینده مردم اردکان گفت: معلمان و فرهنگیان نقش برجسته ای در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش یزدفردا از اردکان:محمدرضا تابش در مراسم گرامیداشت روز معلم با ابراز خرسندی از اینکه در جمع معلمان و دانش آموزان یکی از واحدهای آموزشی حضور یافته ، با تبریک روز معلم  علو درجات شهید مطهری که به حق ثمره وجودی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود را خواستار شد و رحمت الهی را برای همه شهدای فرهنگی و معلمان درگذشته، طلب نمود.

وی تصریح کرد: همه ما ، دانش آموزان معلمان متعهد و خدمتگزاری بوده ایم که در عین مشکلات و تنگناها در حوزه کاری و زندگی خود ، تمام توان خود را به کار گرفته اند تا علم و ادب را به اینده سازان این مملکت بیاموزند و امیدوارم حرمت و منزلت این قشر شریف حفظ و دغدغه های کاری و معیشتی آنان برطرف گردد.

وی افزود: ما ایرانی هستیم و ایرانی بودنمان مایه مباهات ماست و از اینکه مسلمانیم به خود می بالیم.اسلام با تمام عظمت های بی بدیلش ، آغوش ایرانی را به روی خود گشوده دید و در ایران استعدادی یافت که اسلام در آن استقرار و شکوفا شد.

تابش با برجسته دانستن نقش ایرانیان بین اقوام و ملتها در بسط و گسترش تمدن اسلامی گفت: بذر اسلام در زمین جان ایرانی شکوفا شد و ایرانی نیز در اسلام ندای رشد و رهایی خویش را یافت و این پیوند درخشان،در برهه ای از تاریخ غنی ترین تمدنها را بوجود آورد.

نماینده مردم اردکان شناخت خویشتن خویش که ریشه در سابقه و فرهنگ و دین  دارد را برای حفظ اقتدار و عظمت و بسط و گسترش آن در جهان پرآشوب کنونی مهم ارزیابی نمود.

محمدرضا تابش همچنین با اشاره به این موضوع که توسعه متوازن و پایدار از نظر علمی،اقتصادی و اجتماعی و با لحاظ معیارهای دینی و ملی را مدنظر داریم تصریح کرد: محور توسعه مطلوب انسان است که پرورش آن از مدرسه آغاز و در دانشگاه ادامه می یابد و در متن اجتماع به بلوغ و بالندگی می رسد که اگر این مسیر بخصوص در مدرسه که شالوده و بنیان یک فرد را پایه گذاری می کند بطور صحیح و برنامه ریزی شده شکل گیرد می توان جامعه ای پویا و متعالی را انتظار داشت.

وی نقش بی بدیل و بی نظیر معلمین در شکل گیری شخصیت انسانی و علمی دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و ایجاد محیط های علمی سرزنده و شاداب، ارتباط علمی آموزش و پرورش و با جامعه،تحول درونی محیط های علمی دانش آموزی و دانشجویی به نحوی که پاسخگوی سوالات آنها و نیازهای فراوان جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد را از زمره مواردی دانست که می تواند محیط های علمی ما را منطبق با شرایط روز متحول سازد و اثر بخشی آنرا افزون نماید.

نماینده مردم اردکان در پایان از همه معلمان خواست تا در ایفای مسئولیت خطیرشان در مدارس بعنوان سنگرهای علم اموزی و فرهنگ مداری، تمام تلاششان را بکار گیرند.

در این مراسم که در مدرسه بیطرف برگزار شد و فرماندار و مدیران شهرستان نیز حضور داشتند، به چند تن از معلمان و دانش آموزان هدایایی اهدا گردید.

تابش بر مزار دو معلم گریست

نماینده مردم اردکان به رسم همیشگی سفر به حوزه انتخابیه ، در گلزار شهدا حاضر شد و به فاتحه خوانی بر سر قبور شهدا،آیت ا.. خاتمی و بهجتی امامان جمعه فقید اردکان و همسر و پدر مرحوم خویش پرداخت.

اما در هفته گرامیداشت مقام معلم ، شاید حضور نماینده مردم اردکان بر سر مزار پدر و همسر  که هر دو از مدیران و معلمان اردکان بودند حال و هوای دیگری داشت. موضوعی که باعث شد بغض "تابش" بترکد.گریه  و دلتنگی ای که به گفته همراهان "تابش" کمتر از او دیده شده بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا