استاندار يزد با بيان اينكه معلمان مي كوشند تا زمينه اشاعه فرهنگ ارزشی دين را در ميان آحاد بشر فراهم آورند ، معلمان را ناجيان بشر از ظلمت جهل دانست.

"محمد رضا فلاح زاده" درپیامي به مناسبت گرامیداشت ياد و خاطره استاد علامه شهيد مطهري(ره) و پاسداشت هفته معلم آورده است:

 دوازدهم ارديبهشت ماه هر سال كه به نام روز معلم نامگذاري شده است؛ یادآور  عروج ملكوتي و عاشقانه استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره) ؛آن معلم حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) است. این معلم شهید و دانشمند فرزانه ، همواره به تبيين اهميت ولايت فقيه و تشريح آرمانهاي نظام الهي جمهوري اسلامي مي پرداخت و سرمايه عظيم علمي و معرفتي حوزه هاي ديني و علمي نيز محسوب مي شد، همچنان كه حضرت امام خميني(قدس سره) در خصوص ايشان فرمودند: "مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه ای محكم برای حوزه های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و كشور بود".

معلمان به عنوان ناجيان بشر از ظلمت جهل، مي كوشند تا با بیداری و بيدارگري ضمیر پاک انسانها، زمینه اشاعه فرهنگ ارزشی دین را در ميان آحاد بشر  فراهم آورند. چراكه تعلیم و پرورش صحیح انسانها حقیقتا از شئونات الهی به شمار می رود و از همين رهگذر است كه امام راحل عظيم الشأن(ره) فرمودند:"شما معلمين يك شغل شريف داريد كه همان شغل الله است"و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) نيز با تاكيد بر اهميت شغل شريف معلمي مي فرمايند:"معلم يعني يك انسان يك چراغي را روشن مي كند، اين بزرگترين چيزي است كه در حيات انسان، قابل تصور است. "آنچه كه مسلم است اينكه ؛ تعليم و تربيت علاوه بر نقش ساختن شخصيت انسانها ، در تامين توسعه پايدار و همه جانبه تاثير بسزائي دارد و از اين رو مي توان از معلمان به عنوان معماران فرداي هرجامعه ياد كرد چرا كه آنان با تربيت و پرورش فكري دانش آموزان - اين سازندگان فرداي جامعه- و ايجاد طرح هاي ناب در اذهانشان، در اين مسير به ايفاي نقش مي پردازند. لذا از اين منظر ، تكريم معلمان امري بايسته و لازم براي آحاد جامعه است.

اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد علامه شهيد آیت ا... مرتضي مطهري(ره) و نيز همه شهداي معلم، اين ايام را به همه معلمين متعهد و وظيفه شناس تبريك گفته  و موفقيت همگان را در  ظل توجهات خاصه حضرت ولي عصر(ارواحنا فداه) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا