جشنواره استانی الگوهای مناسب یاددهی و یادگیری مربیان پیش دبستانی با عنوان غنچه های قرآنی در کانون ولایت تفت برگزار شد.

 به گزارش یزد فردا: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد این مراسم با حضور معاون دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ،معاون آموزش ابتدایی اداره کل ، مسئولین  آموزش ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان آمادگی برگزار گردید.

معاون دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در مورد اهمیت و چشم انداز دوره پیش دبستانی مطالبی را مطرح نمود و بر دقت در آموزش پیش دبستانی تاکید نمود.

ناصری با اشاره به این مطلب تربیت کودکان ما از خانه به جامعه کشیده شده است گفت:خیلی از مواردی که اگر در دوره پیش دبستانی شکوفا شود در دوره ابتدایی مشکلات دانش آموزان از بین می رود.

معاون  آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش رویکرد این طرح را شکوفایی فطرت الهی و تاکید بر آموزه های قرآنی دانست و موضوعات طرح را احترام ، مسئولیت پذیری و همکاری در خانواده بیان نمود.

منیره حسین پور اهداف این طرح را بستر سازی مناسب در زمینه پرورش خلاقیت و نوآوری ، توسعه کیفی منابع انسانی ، غنی سازی برنامه ها و فعالیت ها ،توسعه و گسترش روشهای مطلوب یاددهی و یادگیری و مستند سازی فعالیتها ، ایده ها و روشهای مربیان پیش دبستانی دانست.

کارشناس مسئول آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش پرورش و دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از روند اجرای طرح در استان ارائه نمود و گفت : در مرحله اول 680 مربی در شهرستانها و مناطق شرکت نمودند که ز این تعداد بر اساس سهمیه تخصیص یافته 25 نفر به استان معرفی شدند.

مهین قربا رضایی در ادامه افزود: در استان 4 مرحله داوری صورت گرفت که 3 نفر از مربیان به مرحله کشوری در تابستان امسال شرکت خواهند نمود .

رادمنش رئیس گروه آموزش ابتدایی اداره کل نیز در مورد تحلیل و تفسیر نقاشی کودکان مطالبی را بیان نمود .

از دیگر برنامه های این جشنواره اجرای 2 تدریس برتر به صورت نمادین ، اجرای سرود و اهدای جوایز به دانش آموزان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا