به نام خدا

بنیان جوامع بشری، بر کار و تلاش هدفمند و متعهدانه طرح ریزی شده و هر جامعه ای که بتواند جان و جسم مردمانش را به سمت مجاهدت موثر و کار آگاهانه در راستای توسعه و پیشرفت رهنمون سازد، طعم شیرین دستیابی به قله های مدنیت و سازندگی را بیش از پیش خواهد چشید.

در این میان نقش و کارکرد اقشار مختلف مردم در تکمیل این چرخه اجتماعی و اقتصادی،گوناگون و قابل بررسی است.اما آنچه مسلم است اینکه،طبقه کارگر متشکل از زنان و مردان شریف،صبور،آگاه ،متعهد ،متخصص و تلاش گری که در عین تحمل بسیاری از رنجها،سختیها و کاستیها،عاشقانه راه توسعه و تعالی این سامان را هموار نموده و حرکت روبه رشد تولید و اقتصاد را در ایران اسلامی تضمین می نماید،به عنوان موتور محرکه صنعت،اقتصاد و تولید در جامعه، بی بدیل ترین و اساسی ترین نقش را در این مسیر ایفاء می کند.

امسال بواسطه نامگذاری مدبرانه رهبر معظم انقلاب با عنوان "سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی" ، باید بیش از همیشه به یکی از اساسی ترین مولفه های تاثیرگذار در تحقق این شعار یعنی کارگران شریف و زحمتکش بها داد.

دستیابی به سطح مطلوب "تولید ملی" بدون، "حمایت از کار و سرمایه ایرانی" و تکیه بر تلاش، رضایتمندی و خواست کارگران شریف و پایمردی و اراده آنان، ممکن نخواهد بود.

کارگر به عنوان اساسی ترین رکن اقتصاد هر جامعه، باید از بالاترین سطح امنیت شغلی و روانی،رفاه اجتماعی و دستیابی به حقوق و مزایای عادلانه برخوردار باشد تا بتواند با خاطری آسوده و ذهنی آرام، تنها به ارتقاء سطح بازدهی شغلی و افزایش میزان کیفی و کمی محصول تولیدی خویش و تلاش بیشتر و موثرتر در راستای سرعت بخشیدن به روند ساخت و تکمیل پروژه هایی بیاندیشد که توسعه و آبادانی ایران عزیز را رقم می زند.

در این میان نقش مسئولین اجرایی و کارفرمایان از یک سو و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر، در جهت حمایت از طبقه شریف کارگر و استیفای حقوق ایشان و رفع موانع موجود بر سر راه کارگران،نقشی موثر و تعیین کننده است.

مجلس شورای اسلامی باید بکوشد تا قوانین حمایتی خود از جامعه کارگری کشور را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت وجود نقص و کاستی، به بازبینی و اصلاح مجدد آن همت گمارد.همچنین دولت و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی ضمن اجرای صحیح قانون و تعامل با کارفرمایان، حمایت بی دریغ و گسترده خود را از این قشر شریف دریغ ننموده و همواره دغدغه اصلی دولتمردان،رفع مشکلات و تنگناهای زندگی مادی و معنوی کارگران عزیز باشد.

اینجانب به سهم خود، روز جهانی کار و کارگر را به حضور کارگران خدوم و صبور ایران زمین، به ویژه قشر شریف کارگر شاغل در صنایع استان یزد و حوزه انتخابیه ام اردکان،تبریک گفته و عهد خود در حمایت بی دریغ از این قشر شریف را تجدید نموده و بر تلاش در جهت رفع مشکلات و تنگناهای کاری و معیشتی این عزیزان تاکید می نمایم و از همه مسئولان و دست اندرکاران امر تقاضامندم تا مددکارم در انجام این مهم باشند.

محمدرضا تابش

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا