استاندار یزد به مناسبت برگزاری دومین جشنواره سراسری رسانه های دیجیتال استان یزدپیامی صادر کرد .

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا "متن این پیام به شرح زیر است "

 

جهان امروز و عصرحاضر که با عناوینی چون جامعه شبکه ای،دهکده جهانی،عصرارتباطات و قرن دیجیتال شناخته می شود،همراه با تحولات نوین درزمینه فناوری اطلاعات ،گستره وسیعی از ابزارهای تکنولوژیک را پیش روی انسان نهاده است.

درعصرفناوری اطلاعات، رسانه های دیجیتال نقش بسیارمهم در فرهنگ سازی و حتی در تخریب فرهنگ،اعتقادات و تمدن دیرینه جوامع دارند.

به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی):"امروز مهمترین ابزارجنگ بین قدرت ها در دنیا رسانه است."امروز تاثیر رسانه ها و این شبکه عظیم اطلاع رسانی از انواع سلاح حتی از بمب اتم هم بیشتر است.آری امروزه دنیا این چنین دنیایی است و روز به روز هم این میدان نبرد را  گسترش می دهند.

بی شک سلاح ما در میدان جنگ فرهنگی ،علم و منطق صحیح است،در جبهه جهاد فرهنگی ما موظفیم افکارصحیحی را که برخواسته از اندیشه اسلام ناب محمدی است به دنیا عرضه نماییم و در مقابل اندیشه های باطل،موضع صحیح بگیریم و خود را با سلاحی مجهز کنیم که بتوانیم در دنیای اندیشه های متضاد،اندیشه حق را به کرسی بنشانیم و اثبات کنیم.

امروزبا گسترش رسانه های دیجیتال در جوامع بشری و لزوم توجه به ماهیت،کاربرد و تاثیرگذاری آن در اقشارمختلف مردم به ویژه جوانان می بایست در خصوص تولید معارف دینی و اسلامی تلاش مضاعفی صورت گیردو نحوه استفاده مطلوب از این رسانه در دستور کارتمامی دستگاهها و بخش های مختلف قرارگیرد.

بدون تردید مبحث رسانه های دیجیتال در حوزه های مختلف در صورت تلفیق با هنرهای اصیل ایرانی،اسلامی می تواند به جایگاهی بالاترو عمیق تر دست پیدا کند و شناخت درست و نحوه تعامل این دو به بهره گیری و تاثیرگذاری مطلوبی بینجامد.امروزه یک هنرمند ناگزیر است برای خلق آثار خود با مهارت ها و تکنیک های دیجیتالی آشنایی داشته باشد تا بتواند به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

خدا را شاکرم که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری برای تولید و توسعه محتوای منطبق برفرهنگ بومی ،ملی واسلامی در حوزه رسانه های دیجیتال و همچنین جایگاهی جهت عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال در استان یزد پدید آمده است.

بی تردید فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدیدآورندگان آثار در حوزه رسانه های دیجیتال و حمایت از افراد ،مراکز و موسسات ،تشکل ها و شرکت های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال زمینه جهت تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات می باشد.

درپایان ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران این نمایشگاه به کلیه مهمانان گرامی که از سراسر کشور به شهر دارالعباده تشریف فرما شده اند خیر مقدم عرض نموده و امیدواریم با ایجاد بستر رقابت میان تولید کنندگان رسان های دیجیتال در جهت رشد و شکوفایی و رونق بخشی بازار داخلی و صادرات این صنعت در سال تولید ملی اقدامات موثری در این حوزه صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا