یزدفردا:در نشست مشترك بين مركز آموزش فني و حرفه اي و زندان اردكان مقرر شد در سال جاري براي زندانيان اين شهرستان 19 رشته آموزش مهارت ارائه شود .

به گزارش روابط عمومي مركز آموزش فني و حرفه اي اردكان رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي اين شهرستان با ارائه گزارشي از برگزاري دوره هاي آموزشي براي زندانيان اردكان در خصوص ارائه آموزش هاي مهارتي در 19 رشته از قبيل کامپیوتر ، برق ساختمان ، برق صنعتی ، الکترونیک ، تأسیسات و جوشکاری به ميزان 15 هزار نفر – ساعت اعلام آمادگي كرد .

نادر متألهي در ادامه بررسي اثر بخشي آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارت آموزي در كاهش جرم را در بين زندانيان خواستار شد و خاطر نشان كرد : زندانیان می توانند با ارائه این مدارک از تسهیلات مناسبی بهره مند شده  و نیز با طی نمودن دوره های تکمیلی پس از آزادی ، ضمن گسترش توانایی و مهارت خود از مزایای دیگر آن استفاده نمایند .

رئيس زندان اردكان نيز در اين نشست با اشاره به اهميت و تأثير آموزش هاي مهارتي در بهبود وضعيت رواني زندانيان ابراز كرد : در سال گذشته نزديك به 600 گواهينامه مهارت براي زندانيان اين شهرستان صادر شد كه 300 گواهينامه از سوي مركز آموزش فني و حرفه اي صادر شده است كه از ابتداي تأسيس اين ندامتگاه تاكنون بي سابقه بوده است .

عباس صالحي عنوان كرد : آمار حاكي از آن است كه درصد بازگشت زندانیانی که در طول مدت تحمل حبس از برنامه های فنی و حرفه ای و اشتغال زائی استفاده کرده اند به مراتب کمتر از زندانیان دیگر بوده است  و چه بسا با در نظر گرفتن برنامه های کاهش آسیب ، شاهد روند رو به رشد در این موضوع باشیم .

وي خواستار تجهیز کارگاه ها و تسریع در صدورگواهی نامه برای زندانیان شد و افزود : مربيان و همكاران آموزش مهارت در برخورد با زندانيان بايستي از سعه صدر بيشتري برخوردار باشند .

گفتني است : حجت الاسلام شيري – مسئول فرهنگي زندان اردكان – نيز حرفه آموزي و يادگيري مهارت هاي شغلي را براي نادمين مؤثر و حياتي عنوان كرد و گفت : با توجه به اينكه بسياري از زندانيان به دليل عدم داشتن شغل و يا مهارت لازم براي ايجاد شغل به اين سمت و سو كشيده شده اند مي توان به حياتي بودن آموزش هاي مهارتي براي اين قشر پي برد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا