یزدفردا :به دعوت نماینده مردم اردکان نشست مشترک مسئولان شهرستان اردکان با حضور امام جمعه،فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان در محل دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد.

 یزدفردا :به دعوت نماینده مردم اردکان نشست مشترک مسئولان شهرستان اردکان با حضور امام جمعه،فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان در محل دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد.

"محمدرضا تابش" در این نشست با تقدیر دوباره از حضور ماندگار مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از حضور پرشور و شعور مردم و اعتماد مجدد آنها به بنده تشکر و سپاسگزاری می کنم و عهد خویش را بر تداوم خدمتگزاری خالصانه و تلاش برای اعتلاء اردکان و اردکانی های عزیز تجدید می نمایم و امیدوارم همواره از تفضلات الهی و حمایت مردم و دعای خیر آنها بهره مند باشم.

منتخب مردم اردکان در دوره های ششم،هفتم،هشتم و نهم مجلس افزود: بنا ندارم جفاهایی که از چند ماه مانده به انتخابات و در دوران انتخابات در حقم صورت گرفت  را باز گو نمایم ، این مساله را به خدا وا می گذارم،الحق و والانصاف مردم با حضور تعیین کننده و با رای چشمگیر خود جواب همه این کج سلیقگی ها ، ناروائیها و سوء تدبیرها را دادند.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: از مدیران کل و مسئولان دستگاههای اجرایی استان که غالبا مددکارمان در پیشرفت امور بوده اند، سپاسگزارم .هرچند از مدیریت ارشد اجرایی استان در برخی موارد گلایه مندم. زیرا آنچنان که باید نسبت به رفع مشکلات و کاستی های کلان شهرستان اهتمام شایسته ای نداشته اند و پروژه های مهم و موردنیاز شهرستان از جمله اجرای آزادراه نطنز -سیرجان (از مسیر اردکان)، اتوبان اردکان-یزد و دو بانده شدن راه آهن این مسیر، قطار بین شهری اردکان-مهریز، ابرسانی و گازرسانی به بخش محروم خرانق ، پروژه های میراث و فرهنگی،کتابخانه مرکزی شهرستان و غیره که غالبا از مصوبات سفرهای هیات محترم دولت به استان یزد بوده اند اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: قطعا مسئولان استان باید پیگیریهای خود را در این خصوص برای مردم شرح دهند و عنوان کنند چه اقداماتی برای تحقق مصوبات دولت انجام داده اند و چرا با گذشت این مدت هنوز برخی از اولیه ترین اقدامات لازم برای اجرایی شدن این پروژه ها صورت نگرفته است.

"محمدرضا تابش" با برشمردن نتایج دیدارهایش با وزیر نیرو و دستور موکد وزیر برای تامین آب صنایع شهرستان اردکان که بعضا جزو صنایع مادر ، زیرساختی و ملی است گفت:چرا آب مورد نیاز صنایع علیرغم پیگیریهای فراوان از طریق وزرای محترم نیرو و تاکید آنها مبنی بر اولویت تامین آن در استان با مخالفت و چالش روبرو می شود و عزم و پیگیری برای حل این مشکل اساسی نیست و مردم شهرستان اردکان مجبورند در فصولی از سال آب شرب بسیار نامرغوب مصرف کنند.

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس  تصریح کرد: بعضی فعل و انفعالات و تحولات در جغرافیای شهرستان اردکان با حمایت و یا کم توجهی برخی مسئولان استان در حال شکل گیری است که لازم است این تحرکات قبل از هرگونه جوسازی و موج سواری عده ای و  انتقال این موضوع به مردم که می تواند تنش آفرین باشد، با واقع نگری خنثی گردد. امیدوارم تدبیر لازم از سوی مسئولان اتخاذ گردد و اینطور نباشد که پس از وقوع رخدادی، به دنبال تبرئه خود باشند.

وی ابراز داشت: انتخابات عرصه تجلی حضور مردم در صحنه و نماد اقتدار ملی است.عده ای نباید با تحریک مردم مسائلی را مطرح کنند که یا واقعیت ندارد و یا قابل تحقق نیست.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با انتقاد از کاهش اعتبار 5 میلیارد تومانی مصوب سفر دور سوم هیات دولت به استان برای امور فرهنگی شهرستان به 500 میلیون تومان و عدم واکنش مسئولان استان گفت : مگر این اعتبارات در استان و ارتقاء امور فرهنگی تاثیرگذار نبود و یا جزو مصوبات ابلاغی دولت قرار نداشت که مسئولان استان نسبت به کاهش آن واکنشی نشان ندادند؟

"محمدرضا تابش" در بخش دیگری از سخنانش عنوان نمود: برخی که انتصاب آنها مستقیما با نظر مسئولین استان بوده ، توان انجام وظایف خویش را ندارند و متاسفانه خود در برخی موارد محرک برخی اقدامات که مخالف مصالح دولت است شده که اعتراضات مردمی را نیز در پی داشته و این موارد  از 2 سال پیش کتبا و شفاها به وزارت کشور و استانداری منعکس گردیده، اما چرا تاکنون  ترتیب اثر داده نشده معلوم نیست.بی توجهی به این امر، بی توجهی به خواست مردم و تداوم مسئولیت افراد ضعیف و ناتوان، به نحوی تضعیف دولت است.

" تابش" اضافه نمود: در اکثر موارد با استاندار هم صحبت کرده ام  و درخواست رفع این مشکلات و دستور موکد به زیرمجموعه شان را داشتم تا اقدامات موثری را معمول دارند اما نسبت به برخی امور یا قدرت و اختیار لازم وجود ندارد و یا عزمی برای پیگیری نیست.

نماینده مردم اردکان ابراز امیدواری کرد مسئولان استان نسبت به رفع مشکلات و معضلات مردم شهرستان  اردکان مسئولانه تر برخورد کنند و با انتصاب مسئولان مجرب و توانمند بتوانند سیاست های اجرایی دولت محترم را قاطعانه عملی سازند.

وی در پایان از تعامل و هماهنگی مسئولان شهرستان در پیشبرد امور تشکر نمود .

همچنین هر یک از حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص مسائل مختلف مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا