بسم الله الرحمن الرحیم

ایام شهادت بانوی دو عالم ، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س )  را تسلیت گفته و از خداوند متعال توفیق پیروی از راه و سیره آن یگانه بانوی هستی را مسئلت می نمایم .

9 اردیبهشت سالروز اجرایی شدن اصل شورا ها و شکل گیری گسترده ترین نهاد مردمی و مشورتی در نظام جمهوری اسلامی را گرامی می دارم و به حضور همه اعضاء محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در جای جای شهرستان اردکان درود می فرستم .

اهمیت و جایگاه نهاد شورا ، آنگاه بیش از پیش مشخص می شود که در قرآن کریم نیز به شور و مشورت و کار و اندیشه گروهی امر شده و مسلمین به این راه و روش مبارک توصیه شده اند .

در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز که میثاق ملی ماست ، اصل شورا ها به عنوان یکی از اصول مترقی و سازگار با یک نظام مردم سالار که می تواند رای و نظر مردم را در ساختار حاکمیت ، بیش از پیش اعمال نماید ، گنجانده شده و این نشانه اهتمام نظام به امر شورا و جایگاه رفیع شورا در حاکمیت جمهوری اسلامی است .اصلی که خوشبختانه پس از گذشت چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی به مرحله اجرا در آمده و اکنون شاهد ثمرات و برکات آن در سطح جامعه هستیم .

همواره بر این عقیده بوده ام که بایستی با اصلاح قانون و تفویض اختیارات بیشتر به شورا ها ، دست این نهاد مردمی در امر رسیدگی و گره گشایی از مشکلات مردم را باز تر نمود و این عرصه را به صورت تام و تمام در اختیار شورا ها قرار داد تا بسیاری از اموری که هم اکنون به واسطه این خلا قانونی ، توسط مجلس شورای اسلامی و نقش آفرینی نمایندگی مردم در خانه ملت ایفاد می شود ، در حیطه عمل شورا ها قرار گیرد . تا هم توان مجلس برای انجام دادن امور کلان تر و تصمیم گیریهای کشوری بیشتر شود و هم شورا ها بتوانند نقش و جایگاه اصلی خود را در رفع مشکلات و مسائل مردم در سطح شهر ها ، بخش ها و روستا ها اعمال نمایند و شورا ها در حقیقت شورای شهر و روستا باشند و نه شورای شهرداری .

در این میان نقش و کارکرد شورا ها در حل و فصل مباحث اجتماعی و خدماتی بسیار ارزنده و مهم است . نهاد شورا ها به عنوان یک نهاد مردمی برخواسته از رای و نظر مردم ، همواره باید بکوشد تا از آفات بروکراسی خشک اداری و مباحث دست و پا گیری که خدمات رسانی آسان و مداوم به مردم را دچار وقفه می نماید ، دوری گزیند تا هم شان و جایگاه اصلی شورا ها حفظ شود و هم کارایی و توان شورا بیش از پیش مشخص گردد .

 

به سهم خود و به نمایندگی از مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان اردکان ، به همه اعضاء محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر شهرستان درود می فرستم و ضمن عرض خسته نباشید ، از خداوند متعال توفیق روزافزونتان را در خدمت رسانی و گره گشایی از کار مردم مسئلت می نمایم .با احترام   محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا